قديم 13-10-2009, 07:12 PM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مقارنه غير عادله(كيا _ ديهاتسو )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omnya مشاهدة المشاركة

....... المشكله اني مش عارفه اجيب ايه في الاخر كل ما استقر علي عربيه تطلعلي واحده تانيه يعني انا دلوقتي لسه شايفه ديهاتسو سيريون 1.3 بعد ما كنت استقريت علي كيا بيكانتو مع الفارق طبعا .....
و بالرغم من اني عارف ان المقارنه هاتبقي غير عادله بالمره بس برده محتاجه النصيحه (مع العلم ان الفرق في السعر مش عامل معايا مشكله ) و سبب لجوئي للسيارات ذات الحجم الصغير كان بسبب اني (سنجل ) بس انا في النهايه محتاجه الافضل و الاقوي لان في سفر (بس مش دائم)و الاهم من ده (ان العربيه تكون تستحق سعرهاااااا)
السريون 1.3 مش كبيره اوي اوي يعني فهل تستحق سعرها ؟؟؟و ايه رأيكو فيها ؟
و ايه موضوع الديهاتسو ماتريا ..... كام سلندر و موجوده في مصر ولا ايه؟

و لكم جزيل الشكر
من ناحيه المحرك السيريون الافضل طبعا اما الانتشار طبعا للبيكانتو و طبعا قطع غيار البيكانتو ارخص من السيريون بس السيريون ياباني و احسن بكتير من البيكانتو
لو موضوع الصيانه هتتعاملي فيه و اسعار قطع الغيار مش مهمه بالنسبه ليكي توكلي علي الله في السيريون و كمان السيريون هتريحك في السفر اكتر من البيكانتو

موضوع الماتيرا
العربيه دي شبه عربيات توزيع الزبادي و الله و مش مبالغه و ده راي الناس كلهم و كمان قطع غيارها مش موجوده و غااااااااااااااااااااليه نااااااااااااااااار فبلاش منها
ارجو ان اكون قد افدتك و لا تنسي صلاه الاستخاره