قديم 16-03-2013, 10:47 PM
FlaminGo FlaminGo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

FlaminGo is a jewel in the roughFlaminGo is a jewel in the roughFlaminGo is a jewel in the rough
افتراضي رد: استفسار عن سيات كوردوبا 1994 و1996

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wel_elageeb مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يااصحاب الخبره انا عايز اشترى سيات كوردوبا 94 او 96 لان شكلها عاجبنى جدا فأتنمى تفيدونى فى عيوبها وسعرها تقريبا لان قدامى واحده ب34 الف وواحده ب36 الف وازاى مينضحكش عليا فيها وازاى اكتشف لو فيها عيب من العيوب الخطيره اللى تعيب العربيه ولكم جزيل الشكر
وبالنسبه لقطع غيارها متوفره ولا هتقرفنى وغاليه ولا معقوله لان فى ناس كتير مخوفانى
وعليكم السلام. ولا صحرا ولا حاجة الموضوع بسيط
الكوردوبا عربية محترمة وهى نسخة الأبيزا بس بشنطة وقطع غيارها فى المتناول وممكن تكون أعلى نسبيا ولكن معمرة وقطعة الغيار تعيش معاك . ألمانى يا باشا . عن نفسي بدور على واحدة بس ألفينات . الأساس انك تكشف عليها فى بنزينة محترمة ويدولك تقرير مفصل عن حالة الشاسية والموتور ولو الموتور نص نص ولا يهمك الأهم حالة الشاسية لأن الموتور تسقيط مش حيعدى 4000 جند. وطبعا حيقلل من سعر العربية . العيب الوحيد للأمانة هو اعادة البيع لأن بيعها صعب شوية نظرا لثقافة الشعب المصرى العظيم الهيونداوى والكيياوى. كلة يهون بس حتتمتع بالعربية ثبات وسرعة واتزان وأمان ويكفى أنها ألمانى ... واستخير وربنا يوفقك

عندما يغضب الله على أُمّة
منحها الجدل
ومنعها العمل