قديم 07-03-2013, 09:11 PM
khaabas khaabas غير متواجد حالياً

khaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond repute
افتراضي رد: غبور يعلن عن زياده اسعار جيلي اميجراند الي 81900 جنيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy مشاهدة المشاركة

انا مش معاك ف النقطه دي خااالص السوق متجه فعلا للسيارات الارخص بس مش للصيني دلوقتي خااالص الصيني معاه فتره لسه علي ما يثبت نفسه علي الاقل علي مستوي اعاده البيع وده النقطه اللي بتخلي اغلب الناس تبعد عن السيارات الصيني انا واحد من الناس كنت مقتنع جدا بالاسبرانزا ومع زلك رحت جبت فيرنا وانا ايه يخليني اركب عربيه ابيعها بعد 4 سنين ب 30 الف واخسر فيها 40 الف لا انا اجيب عربيه سعرها ف اعاده البيع حلو زي الفيرنا او اللانوس
وبدايه من السنه الجايه هيتوقف انتاج الفيرنا وغبور هيندم عليها ندم السنين لان الكعكه كلها هتتوزع علي اللانوس لوحدها ومش هتلاقي نصيب كبير بيروح ل للايمجراند لانها صيني وسعر اعاده بيعها طبعا ف الضياع ولا للرينو لوجان اللي احتمال يتغير شكلها السنه الجايه وتظل مشكلتها مشكله قطع غيار
يبقي المستهلك الغلبان اللي عاوز عربيه فيها معادله قطع الغيار ببلاش واي حد قاعد علي قهوه يشتري منك العربيه الوحيده اللي هتحقق المعادله دي هي اللانوس وهي اللي هتاكل السوق لوحدها في حال توقف الفيرنا عن الانتاج

واسف ع الاطاله
كلام في الصميم لذلك اتوقع صحة ما قيل ان هيفضل انتاج الفيرنا لـ 2018