قديم 15-02-2013, 03:11 AM
الصورة الرمزية magdy_c_c
magdy_c_c magdy_c_c غير متواجد حالياً

magdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مجرد فضفضة فى زمن الإخوان

مافيييييييييييييييييييييي ش جديد
كلهم زى بعض
بصراحة حضرتك هتقلبى على المواجع
اللى بيقول ان مرسى ورث نصيب كبير من الفساد
أمال البلكيمى عمل العملية بتاعته على حساب مين ؟ و اللى أعرفه انه أساسا ً سواق تاكسى
و كل الاخوة الجدد راكبين عربيات زيرو بعد ماكانوا مش لاقيين ياكلوا
و الناس المحترمة أساتذة الجامعة مش عارفين يتعالجوا !!!
لما القيم العلمية نسيبها تموت و نعمل عمليات تجميل لسواقين التاكسى لمجرد انهم من حزب الاخوان الشياطين ، يبقى دى بلد بتحترم نفسها و لا مواطنيها ؟
أنا أول ابن لى - رحمه الله - مات علشان كان وزير الصحة وقتها سارق فلوس التأمين الصحى للأطفال و مهربها لحسابه فى سويسرا !!!
أقسم بالله فى التوقيت ده نفسه سمعنا أن احدى الراقصات كانت بتتعالج على نفقة الدولة فى ألمانيا
باعتبار انها من القيم الفنية الفريدة !!!
أنا مش هاوصف لكم شعورى ساعتها كان ايه ؟
كل واحد فيكم ممكن يتخيل براحته ( ده كان فى زمن المخلوع )
لسا الحكايات ما خلصتش
لما ربنا رزقنى ببنت تانية باردوا فضلت شوية كده و ماتت الحمد لله
و علشان ربنا يرزقنى بأولاد تانيين لازم المدام تسافر لندن و تقعد فى مستشفى خاص للولادة و يتم متابعتها على مدار الـ 24 ساعة طوال الـ 9 شهور بحد أدنى 120 ألف دولار !
و أنا لسا عندى أمل فى بكرة
و فى النهاية أنا راضى و ساكت
لكن لما بنتى الوحيدة تتعب و اوديها مستشفى للطوارئ الساعة 2 صباحا ً لأن مافيش غير المستشفى دى اللى قدامى و جميع طاقم الأطباء و التمريض يرفضوا حتى يبصوا عليها بحجة انهم عاملين اضراب تبقى دى مهزلة وقلة أدب و لما أسيب المستشفى العام دى و اجرى بها على الحميات و باردوا عاملين اضراب يبقى كل سنة و انتم طيبين فى البلد كلها
أنا ضاع منى ولد و بنت قبل كده و لكن مش هافرط أبدا ً فى بنتى الوحيدة
و الله ما احترموا نفسهم و خدوا البنت و عملوا لها كل اللازم غير لما خليت نائب الطوارئ طالع من السكن بتاعه فى المستشفى رايح الكانتين و ضربته باكصدام العربية و زنقته فى الجدار
و قلت له من الآخر لو ما عملتوش اللازم للبنت حالا ً هاروح البيت و اجيب الطبنجة و أصفيكم واحد واحد يا اللى ما عندكوش ضمير يا اولاد الكلب
ما عداش 5 دقايق و لقيت المدير الادارى جاى و معاه رئيسة التمريض و صحوا البيه بتاع الاطفال و تمت كل حاجة على خير
اذا كان ده بيحصل مع الحالات البسيطة فى جميع الاقسام و الطوارئ
يبقى هيعملوا ايه فى العمليات الكبيرة ؟؟؟
المهم عندهم بتوع التاكسى و التكاتك اللى بيدوهم صوتهم فى الانتخابات
حتى لو كانت عملية تصغير أنف و لا تكبير ثدى و لا أى هجس و كله على حسابنا من أموال الشعب الغلبان - لمجرد انهم من الاخوان - حتى لو هتكلف ملايين الجنيهات
مش باقول لك مافيش فرق
النظام هو هو و الفساد هو هو
البلد هى هى بس طلع لها دقن