قديم 29-01-2013, 11:56 AM
عامر سالم عامر سالم غير متواجد حالياً

عامر سالم will become famous soon enough
نقاش رد: تقرير مصور عن السوبارو xv

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د/محمود عبدالمقصود مشاهدة المشاركة

مش عارف ليه الصور مش باينه لكن لو ضغطت على ايقونة الصورة حيفتح الموقع اللي انا منزلها عليه و حتبان ....لو في اي عضوا يعرف يخليها تبان و ينزلها تاني يبقى كتر خيره

تاني حاجه الاخ عامر سالم انا اتفق معك تماما هو ده بالظبط اللي يخليني افكر فيها الارتفاع المذهل عن الارض اللي اعلى من الجيب جراند شيروكي بخاصه في وقت الامطار مطلوب جدا + الدفع الرباعي المستمر اللي يخليك مطمئن ان العربيه حتسحب معاك كويس لو طالع على مرتفع او ماشي بسرعه يبقى في ثبات ممتاز...انا مهم اوي عندي السلامه بس موضوع اني ادفع 25 الف زياده كتير اووووي

اللي محيرني بجد ان الاوبل استرا سيدان 2013 الجديده مصفحه بالكامل من الاسفل و حاسس انها تستاهل تمنها حتى لو وصل 170 الف كفايه التصفيح بالكامل لكن السوبارو xvللاسف اول ما تفتح الكبوت تلاقي الموتور قريب من الارض و الارض باينه من تحته يعني لو المنسوب بتاع المياه كان عالي جدا زي ما جصل في سيدي بشر و ووصل لابواب الميكروباصات السوبارو حتقف :08da 300846c84943ae1
حضرتك كل واحد علي حسب ميزانيته بس انا بتكلم من حيث المقارنه في الكروس الاوفر اللي مفهاش عربيات ممتازة غير القاشقاي والاس في ان السوبارو تكسب وموضوع التوكيل حضرتك اصلا مش هتحتاج تشوفهم غير يعني صيانة الخمسين الف قبلها العربيه مش محتاجه تبدا تدفع في الصيانه وبالنسبه للتصفيح انا شفت فيديوهات علي اليوتيوب العربيه بتدخل في الميه عادي لكن مش في منسوب مرتفع زي امطار سيدي بشر الغريبة وبالنسبه لللاوبل هي احسن خيار في فئة السيدان المتوسط بالنسبه للسعر في مصر وهي لازم تبقي مصفحه عشان قريبه من الارض العربيه وفي النهايه دي فئه ودي فئه وكل واحد يختار اللي يناسبه عايز عربيه رفاهيه وكماليات زي الاوبل ولا عايز عربيه وحش تستحمل طرق الحبايب بتاعتنا ربنا يحميها