قديم 25-11-2012, 12:53 AM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute
Smile رد: صيدليه مصر موتورز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng/salwa مشاهدة المشاركة

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
الدكتور كتب لى على حقن نيروبرون كل 3 ايام
نظرا لاننى عندى انزلاق غضروفى فى الفقرتين 4 و 5 من العمود الفقرى
وخشونة فى فقرات الرقبة تسبب لى الم شديد و تنميل وممكن احساس بكهرباء فى الزراعين

ولكن الصيدلانية قالت لى حقنة مركبة من ( ديبوفيت + بيكوزيم ) هيكون تركيز فيتامين ب12
افضل

فما رايك وهل هناك شئ اضافى افضل من الحقنة مع دولفيناك
Mhamady 75

قصد حضرتك نيوروتون امبول امون ولا نيوروبيون ا جلاكسو .,.
بس مشكلتنا مع النواقص .,. نيوروتون امبول بقاله فتره مش عايز يبنظبط .,. و الدكتوره الصيدلانيه صرفت مظبوط لانه ممكن معندهاش او بنشيلهم للرشتات فقط .,.
بس لو انا كنت بدل انها تصرفلك صنفين .,. عندنا ليفابيون امبول سيجما .,. من افضل تركيبات مجموعه ب (و اعلي تركيز لفيتامين ب 12 مش 1000 زي الديبوفيت نوووو 2500 ) و اقربائه من حمض الفوليك و البانثينول .......الخ ...
بس في حاله الليفابيون بتكون كل اسبوع و حسب ما يقرر الطبيب ( المريض يمشي بالامبول كل 3 ايام لمده شهر و بمجرد ما ربنا بياذن و بيبان تحسن بيخليها كل اسبوع مثلا و هكذا ) ...

بالنسبه للديكوفناكات .,. علي قدر المستطاع يبقي ديكلوفناك بوتاسيوم زي كتفلام او كتفاست فوار و لازم الاخصائي بيغير نوعيه المسكن كل فتره و لا يتعدي الفتره المتصله بالعلاج باي مضاد للالتهابات ازيد من اسبوع الي 10 ايام و يتوقف ...

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*