قديم 28-09-2009, 07:31 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مواصفات العربيات الصيني في مصر

اولا : التكنولوجيا :
تكنولوجيا ياباني قديمه ( تكنولوجيا التسعينات )
ptmnlo123per172
لو اللي فوق دا صح يبقي اللي تحت دا مستحيــــــــــل

سادسا : قطع الغيار و الصيانه :
قطع غيار مش موجوده و اسعارها نااااااااااااار و صيانه صعبه و لازم تتعمل في التوكيلات التيييييييييييييت بتاعت العربيات الصيني ptmnlo123per111
لو تكنولوجيا ياباني فعلا و تسعينات يبقي اكيد قطع الغيار موجوده و ياباني و اسعارها كويسه
انما العربيات الصيني فيها تكنولوجيا مختلفه
اينعم هيا تتبع للمدرسه الاسيويه في التصميم و المحركات لكن معتمدين علي نفسهم او علي شركات تصمم لهم الموتور زي الاسبرانزا كده
و كلام ابو نورا مضبوط لسه قدامنا وقت علشان نحكم لكن اتوقع انها حتثبت كفائه
بدليل العربيات الاسبرانزا ماشيه بقالها تلات سنين و مازلت محتفظه برونقها الخارجي الي حد ما
(باستثناء الخامات الرديئه للصالون و خصوصا مقابض الابواب و مقبض فرامل اليد و الفتيس)
و مافيش منها عربيه واحده بتدخن من ورا بعكس الكوري اول ما نزل مكنش من الصعب انك تلاقي عربيه اكسيل ماشيه مدخنه بعد خدمه سنتين او تلاته

حـازم خـضـر