قديم 11-11-2012, 02:07 PM
melsheshtawy melsheshtawy غير متواجد حالياً

melsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nice
افتراضي رد: تقرير صيانة 20 ألف ومهزلة جديدة بالقطامية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyyyyyy مشاهدة المشاركة

نصيحة من اخوك لو ميهمكش الضمااان اوى اعمل عوامة البنزين عند اى كهربائى شاطر بره التوكيل والله العظيم مش هتاخد نصف ساعة ومش اكتر من 15ج الى 20ج لانها مش معضلة(ممكن يكون الذراع بتاع العوامة عايز يتنى لتحت حاجه بسيطه علشان يحس بمستوى البنزين صح) ولا محتاجة تضيع وقت منك فى التوكيل ولا حاجة وانا متاكد انه مش هيخرجك من الضمان هما يعرفوا منين اصلا ؟؟ اما بخصوص الكاوتش اللى على السقف انا ظبطه تمام التمام (بسيلكون اسود) ازاى ؟؟؟؟!

الراجل وهو بيركبلى الشبكة على العربية (تاكسى) فكه وراح حاطط على اطراف مكان تركيبه على السقف خط رفيع من السيلكون ولا كأن فى حاجة وزى الفل اكرر زى الفل واكرر مرة تانية والله العظيم زى الفل ومتخافش من حاجة ومضايقش نفسك ياسيدى ادينى حلتهالك لو لم تتمكن من حلها حتى الآن ؟؟!!!!!

وبالتوفيييييييييييييييييق
أستاذ هانى
أشكرك على نصيحتك ولحد إمبارح كان يهمنى الضمان وعاوز أحافظ عليه لكن بصراحة بعد إمبارح أنا قررت أتعامل مع مركز صيانة محترم لأن كده كده الضمان لم يشفع لى فى العوامة ثم أننى رأيت العجب إمبارح .. تخيل واحد قالوله هتغير تيل وطمبورة وهو عامل 55 ألف وكل صيانته فى التوكيل .. مش المفروض إن الريجا بتحصل فى الطمبورة لو التيل تآكل بشكل مبالغ فيه إذا فين المتابعة الدورية للسيارة لما تكتشف إن العربية عاوزة طمبورة وتيل مع بعض .. كل ده غير المعتقدات السائدة فى التوكيل بأن كل التوكيلات كده وواحد فنى طالع يزعق ويقولك بنعرف نزعق زيك وواحد يقولك إنت مش سلمت العربية تروح تقعد بقى و تستنى لحد ما نبعتلك .. ياراجل ده ما ينفعش يكون ورشه تكاتك