قديم 02-11-2012, 10:29 AM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايمجراند .....خدعه جديده من غبور

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sky_Rider مشاهدة المشاركة

تسلم على الرد !!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MmFFoR مشاهدة المشاركة

انا ملاحظ ان الفكرة كلها ان كل اللي بيسوقوا للعربية و بيدافعوا عنها غالبا حاجزين السيارة فاللي بيحصل دا ليه مصدرين يا اما محاولة اقناع ذاتية لنفسه ان السيارة ممتازة و ان اختياره صائب عن طريق انه يعيد و يزيد في النقطة دي - السيارة ممتازة - السيارة روعة - السيارة فلة شمعة منورة و هو بالطريقة دي بيقنع نفسه قبل غيره و بيحاول يريح باله انه مغلطش و غيره

يا اما لما وقع اختياره على السيارة عقله الباطن بيدفعه انه يعمل دعاية ايجابية للسيارة علشان الكثيرين غيره يشتروها و بالتالي يحقق الشعبية للسيارة و تتوافر قطع غيارها و ترخص بغض النظر عن قيمة السيارة و جودتها الفعلية - و مش مهم تكون حلوة او وحشة

اخي انا رأيي انك تلتزم الصمت و تتوقف عن الدعاية للسيارة لحد ما تستلمها و بعد الاستلام اعمل تقرير اسبوعي او كل 500 كم حتى و قول كل ملاحظاتك عن السيارة سواءا سلبية او ايجابية و ساعتها بس رايك حيكون محل ثقة و احترام لان المثل بيقول اسال مجرب و لا تسأل طبيب (او خبير )
و اوعدك لما تكون السيارة تحت رجلك ان انا اول واحد حصدق كل بيوت الشعر و النثر اللي حتالفها فيها

الله ينور عليك تسلم على الرد انا ملاحظ ان الموضوع اصبح هجوم عريب جدا من كل اللى حجزوا العربيه مش عايزين حد يقول رايه ولازم العربيه تبقى حلوه هو كده مع ان الموصوع اساسا ان قلت الانتظار لحد مانشوف على الطبيعه ايه اللى هيحصل لدرجه ان عضو من الاعضاء عنده عربيه انجلون اللى مبيعاتها فى مصر مكملش 200 عربيه يقوللك سيبك من الخاقدين وحسبى الله ونعم الوكيل وكلام غريب !!!!!!!
ياجماعه الناس اللى حجزوا العربيه ربنا يبارك ليهم وربنا معاهم وبالعكس انا هافرح ليكم لانى من ملاك الصينى اللى كانت الناس بتشتم فيه قبل كده وبيقولوا عليه يععع لكن عن نجربه مع الصينى اللى الساده الحاجزين نازين لسه يدخلوا فيه بلاش والنبى كلام شعر فى العربيه لحد مايتحقق هلى الواقع نشوف واحد بس ركب العربيه وجربها 1000 كيلو بس
وتقبلوا تحياتى