قديم 18-10-2012, 11:06 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تنتيشه فى النوبيرا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tefa22m مشاهدة المشاركة

بالنسبه للنتشه كانت موجوده قبل الكويل و برضوا بعد الكويل الميكانيكى فصل الخرطوم و حطه على لسانه بيشوف الشفط بتاعه وقالى مش عارف خرطوم الفاكيوم معكوس مع الخرطوم التانى اللى جاى من فلتر التكيف و جربت لسه ما رحتش
لو حضرتك تقصد افصل الخرطوم و اجرب من غيره خالص ممكن تشرحلى مكانه كويس و دوره ايه و انا ممكن اجرب و جزاك الله خيراً
هو شكل الصمام كدا

بس مش متاكد فين فى النوبيرا ........احتمال على اليمين قريب من الكويل .....افصل الخرطوم اللى راكب فيه و جرب امشى بالعربية .......بس خلى بالك فى واحد تانى شبهه شوية بتاع راجع البنزين راكب على مسطرة الرشاشات

انا غيرت فلتر بنزين والبوجيهات و نظفت الايدل و البوابه و الرشاشات و كشفت على القواعد و ظبت سير التقسيمه و لا حياه لمن تنادى غالبا مالهاش حل و صرفت كتير و تعبت
و فيه فتوى جديده ان انا اغير علبه البيئه
علبة البيئة اخرها انها تتسد جزئيا و تكتم العربية لكن مش تنتش

هو السؤال الصح بقى ؟
ايه الجزء المسئول عن البنزين اول ما ترفع رجلك عن الاكسراتير بسرعه ؟
و ايه برضوا المسئول عند اول ضغطه صغيره على بدال البنزين ؟
لو ربطنا الاثنين ببعض يبقى هو ده العطل و ربنا يهدينا
اصلها منظومة متكاملة من tps ل كنترول ل صمام ايدل ل رشاشات
هو ايه تاريخ العربية ؟ هى مستعملة و كانت كده ؟ و لا كانت سليمة و حصل كده بعد حاجة معينة ؟

هل دواسة البنزين بتعض ؟

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا