عرض مشاركة واحدة
  #7  
قديم 14-08-2012, 09:31 PM
ahmedashraf ahmedashraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تصميم وبرمجة الويب
 
تاريخ التسجيل: Jul 2011
الموقع: الإسكندرية
المشاركات: 197
ahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to beholdahmedashraf is a splendid one to behold
افتراضي رد: عايز اشتري لوجان وخايف

فعلا غريبة كل إللي رد معاهوش لوجان، طبعا إحترامي لكل الردود وأصحابها بس إزاي أقدر أقول رد دقيق وأنا مش معايا العربية أصلا؟

التكيف، مع كلمة فوق المتوسط، وأقول هو تحت الممتاز، والممتاز في نظري هو تكييف الياباني، مش عارف بس أنا طالما التكيف بيضبط الجو ويخليني اسقع في عدم أوقات الذروة ويقضي على الحر والعرق في أوقات الذروة وكل ده وهو مش على آخر الساقع وسرعة مروحة لاتتعدي 2 في أوقات الذروة و 1 باقي الوقت، يبقى تكيف ممتاز وده إللي بيعمله تكيف اللوجان، فلو حد عنده تكيف اللوجان مش كده يبقى غالبا محتاج ضبط، اليباني بقى ممكن يتفوق في درجة التبريد شوية بس إيه لزومه لو فوق درجة التحمل؟ وممكن يبرد أسرع بس تفرق غييه دقيقه من دقيقتين؟ يعني الفرق مش مؤثر بالدرجة في ظروف التشغيل الطبيعية.

تأثيره على السحب، بالنسبة للأوتو عندي، تأثير ضئيل وغير مؤثر على متعة القياده وده في الطلعه بس كمان يعني في السفر زي الفل، ساعات ممكن أنسى إني مشغل التكيف، فعلا التأثيثير ضئيل، وأعتد ن نفس الوضع في المانوال حسب ما بقرأ والله أعلم.
رد مع اقتباس