قديم 04-07-2012, 04:19 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تسقيط متور للريتمو

متزعلش منى كدا انت هتبوظ العربيه خالص
معلش اللى عاوز يسقط ده يجيب موتور مناسب للعربيه غير كده الموتور ال 3500 سى سى اللى حضرتك بتقول عليه ده معمول علشان يجر وزن مش يجيب سرعات عالية غير كدا هتصرف كتيير على العربيه والشاسيه مهما تصب فيه وتقوى فيه لازم هيكون فيه نقطه ضعف هيبداء يطلع منها شرخ معلش لو العربيه ديه غالية عندك فكل اللى حضرتك تعمله معاها تنزل تجيبلها موتور ريجاتا 1500 بالتكيف بتاعه كربراتير مش انجكشن
وتعزل العربيه تمام من جوه وتركب تكيفك على الموتور وازاز كهربا وسنتر وانذار ومرايات كهربا وفرش نضيف وياسلام بقى لو قبل ده كله تعمل سمكرة وبويه للعربيه كلها من اولها لاخرها على نضافه والتكيف تشغله وهتحس ان معاك عربيه بجد ولو عاوز تعمل شوية تقويات للشاسيه بسيطه
اعملها كده الشاسيه ممكن يستحمل الموتور ده بس انه يستحمل موتور بتاع عربيه اكبر من عربيه ميكروباص وكمان 3500 سى سى فمهما تعمل عمر الشاسيه ما هيتحمل القوة والاهتزاز الهائلين اللى هيولدهم الموتور ده
وفى الاخر الموضوع فى ايدك
ولو عملت اللى بقولك عليه هتبقى حافظت على العربيه وكمان هتستمتع بيها
جامد وهيبقى معاك عربيه مميزة

وطبعا القرار فى الاول والاخر لك

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------