قديم 17-06-2012, 08:26 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
خبر جديد رد: حكايتى ...... مع التاكيهات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ayman_Nazeih مشاهدة المشاركة

بصراحة تقرير اكتر من رائع ..... شكراً ياباشمهندس هشام ولكل من شارك فى الموضوع المميز ده ...وربنا يجعله فى ميزان حسناتك إن شاء الله

وطمعتنى انى استفيد من خبرتك فى حل مشكله ظهرت عندى "أكسنت cc 1500 A/T موديل 2000
التاكيهات عندى كان صوتها عالى جداً لدرجة انى كنت بحس انى راكب عربية جاز
واخيراً قدرت اجيب طقم بلوف "كوستبانات" أوريجنال هيونداى من موزع معتمد وركبهم الميكانيكى واختلف صوت العربية تماماً هادئ جداً ولا أنعم من كده وبعد ما مشيت من عند الميكانيكى بساعتين رجع صوت المكنة تانى زى ماكان قبل تغيير البلوف نصحنى انى اغير زيت وفلتر وفعلاً غيرتهم وحطيت كمان محسن الزيت الـ STP بس للأسف الصوت زى ماهو أو يمكن خف حاجة بسيطة جداً.
تفتكر ممكن اعمل ايه تانى؟؟؟؟ علما بأن الصوت اختفى تماماً أول ماركبت الكوستبانات ورجع تانى بعد ساعتين اتنين بس !!!!!!!!!!
اسف على الاطالة
طيب واخبار أستهلاك البنزين والسخونة اه دلوقتى ؟ ياريت حضرتك تنتظر شوية لما تكمل بيها 1000 كيلو وبعدين نبتدى نحكم عليها ، لكن .......

انا كان ليا وجهة نظر بما أن حضرتك فكيت وصرفت على البلوف
كان ممكن برضو وش السلندر يتفك يتاخد وش نظافة للصبابات ويتعملهم روديه
علشان بإذن الله نضمن ان المنظومة كلها فى الوش ماشية زى الساعة
بس ملحوقة إحنا هنستنى شوية كده لحد دخله الشتا يكون ربنا بإذن الله يسرها
هتفك وتودى الوش للخراط ينظف ويعمل روديه ، وبالمرة تغير طقم الشنبر
وبكده هتبقى جددت الموتور بالكامل وبالتوفيق بإذن الله