قديم 14-06-2012, 10:08 PM
king2islam king2islam غير متواجد حالياً

king2islam is a jewel in the roughking2islam is a jewel in the roughking2islam is a jewel in the rough
افتراضي رد: ممكن مساعدة "عندى اختراع جديد" خاص بناقل الحركة العادى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدى مخترع مانيوال بدون د مشاهدة المشاركة

ربنا يوفقك ويكرمك بس عندى استفسار بس قبل ما اسال عاوز اقل حضرتك انا عامل اختراع بلغى بيه الدبرياج فقط وقائد السياره هوا الى بينقل الغيارات لان المعناه فالدبرياج وليس الغيارات وبدون شريحة الاكترونية دى فكرتى هل اختراع حضرتك بيلغى الدبرياج وعصايت الفتيس وهل الاختراع بيفرق فاوقات التسارع يعنى لو حبيت اطلع بالراحة او اامرك ده موجود فالطلعة والطلعة سابته فكل الغيارات سواء فالطلوع او فتبديل الغيار وهل بيغير اسناء الضغط على دواسة البنزين زى الاتوماتك ام لازم ترفع رجلك وتضغط تانى لتبديل الغيار تقبل مرورى واطالتى فانا مبصوط ان فيه حد بيفكر وعاوز يغير ويطور وربنا يوفقك

انا سعيد جدا بأهتمامك بموضوعاتى
انا جهاز لله الحمد تم بحمد الله على اكمل وجه فى جهاز 3 انظمه للقياده
الاول : هو انك تكون اتوميتك كامل بمعنى انك مش هتحتاج تنقل الغيرات تمام او انك ترفع رجلك من على دواسة البنزين فى وقت الغيار الجهاز اتوميتك ينقل وبيعشق الغيار بسلاسه على شان العربيه مش تنط بالبلدى على السرعه العاليه كأنك بالظبط بتتعامل مع عربيه اتوميتك كامله
الثانى : النصف اتوميتك وهو الى نفس فكرت حضرتك ده انى بلغى الدبرياج تماما وبيكون الغيارات بتم عن طريق يدوى ولكن دون ضغط دواسة الدبرياج
ثالثا : هو النظام اليدوى الكامل وده بيكون جهازى مفصول تماما من التحكم فى الغيارات
اتمنى انى اكون وضحت لحضرتك الفكره بشكل افضل اما بالنسبه لموضوع انى اصور فيديو واطرحه على المنتدى فده بيتم فعلا بس ده خاص بشركة التسويق الكوريه الى بتتولى تسويق المشروع