قديم 07-06-2012, 02:13 PM
icdl_man icdl_man غير متواجد حالياً

icdl_man is a jewel in the roughicdl_man is a jewel in the roughicdl_man is a jewel in the rough
افتراضي رد: انجلون و مشكلة فى الغيارات و تقريباً كل حاجة

شكراً لكل من تفضل بالرد
أولاً السيارة زيرو مشتراه بتاريخ 10/4/2012
و هى موديل 2011 ولو أن تاريخ التصنيع فى الكتالوج 9/2010

المهم الأكر النيكل طانت مطزسه و فعلاً غيروها لى
و فعلاً المرايات الجناب كانت مطوسه و غيروها لى

و غيره غير الشكمان

يمكن أنا علشان حابب شكل العربية و كنت مستريح لها و سمعت كلام المبيعات انهم مسئولين عن العربية لغاية ما تبقى تمام

كل ده على عينى و على رأسى لكن انا اخدذ 6 شمواير لفرع الصيانه بالإسكندرية ( و ده من أسواء اختيارات ابو غالى)

و أخذت مشوار سخن للقاهرة و الباشمهندس شادى ربنا يكرمه معامله فوق الوصف و دى شهادة حق

و لكن مش قادر اسافر القاهرة تانى

و بالنسبة للغيارات أكثر من واحد جربها و قالوا لى عندك حق
و فى مركز عفيفى موتورز العيب ظهر مع الأسطى كبيرهم و المهندس اللى جربها معايا و لكن يقولوا لى ما نقدرش نغير عشان ما نقدرش نتحمل المسئولية

فى الأول قالوا العيب من رجلى و لكن لما العيب ظهر تانى اقتنعوا و قالوا لى سافر القاهرة أمال مركز صيانة و خدمة ايه

المهم ان الغيارات دى عيب بيظهر و بيختفى يعنى ممكن أرب السيارة تبقى زى الفل و مرة واحدة ترفض تجيب مارشيدير و لا الغيار التانى إلى بعد محاولات

و بعدين البويه بتاعتها بصراحة أى تنظيف فى العرابية تلاقيها مليئة بالخدوش مع العلم أنها فى جراج و ببتعامل معاملة الباشوات

أنا فعلاً بعد تجربتها و بعد مركز الصيانة الجميل بتاع اسكندرية بدأت اتندم على شراها و بصراحة حاسس انهم لبسونى أخر عربية كانت عندهم

و نسيت أقول لكم ان التكييف فى الأول كان بيطلع هواء ساخن
و بالنسبة للون العربية هو أسود
و اللى مش مصدق يسأل فى الصيانة و يشوف كام مرة اشتكى من العربية

المهم لو الدربوكوس فيه العيب حيغيروا العربية و لا الدربوكس انا بدأت احسس ان المقلب كان تقييل
و ربنا يستر