قديم 02-06-2012, 04:20 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سبب انفجار تاكسى bydمحول غاز بالفيوم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Khaled Suleiman مشاهدة المشاركة

انفجر امس عندنا بالفيوم تاكسى bydمحول غاز ولم يتبقى منه شىء ولقيت احدى التعليقات على هذا الموضوع
(منتهى الجهل الانفجار يحدث عندما ينضب البنزين من الخزان ويجب تحذير السائقين من عدم نفاذ البنزين او الغاء البنزين بالكامل من السيارات المحولة للغاز ولا ننسى انفجار ميكرو باص الحضانة بالاطفال بمنطقة المعادي بالقاهرة من عدة سنوات لنفاذ البنزين من التنك ليت الجمعيات الخيرية تتولى نشر هذا التحذير بين السائقين او من خلال محطات البنزين كعمل خيري وانساني لسلامة البشر):w6w200504112236376 d فنرجو من ليه الخبرة والدراية ان يكلمنا عن هذا الموضوع
انا فعلا متذكر الميكروباص بتاع الحضانة اللى انفجر فى المعادى عندنا واتحرق فيه الاطفال الكلام ده من كام سنه وكنت راجع من المدرسة مع واحد صحبى وكان اسطوانات الغاز فوق على السقف وعلى ما اتذكر الاسطوانات محصلهاش اى حاجه وكانوا عملين يرشوا عليها مياه علشان يبردوها لانها كانت سخنه جدا والكل كان خايف من ان الاسطوانات بتاعت الغاز تنفجر و اعتقد ان اللى انفجر هو تانك البنزين وليس تانك الغاز لان زى ما قولت تانكات الغاز كانوا تانكين كبار وكان فوق سقف الميكروباص وكان فعلا اصعب موقف لما كانوا بيخرجوا الاطفال محروقين جامد جدااا وميتين بجد الله يصبر اهاليهم واعتقد كنا داخلين على رمضان بعد مده قصيرة وهذا ما اتذكر والله اعلم وفعلا الكابينة من جوه كانت محروقة جامد واطفال كتير كانت خارجه متفحمة الله يرحمهم ويصبر اهليهم يارب

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام