عرض مشاركة واحدة
  #11  
قديم 26-05-2012, 09:33 PM
فادى فادى غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Nov 2008
المشاركات: 1,394
فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أسوأ نتيجه للأنتخابات الرئاسية..!!!!!

مشكلة مؤيدى الثورة أنهم يضعون الناس فى قوالب واضحة مسبقة دون التفكير.
عندهم الان اصبح الشعب هو الفلول اللى مبيفهمش و اللى المفروض نضربهم بالكرباج لحد ما يفهموا الثورة!

عموما شفيق لا ينتمى فكريا للنظام السابق, فلديه بعض الاختلافات فى المسائل الكبرى و المسائل الفرعية أيضا.
مثلا السادات كان من نظام عبد الناصر, رغم ذلك السادات كان حكمه مختلفا جذريا عن حكم عبد الناصر! بل و كان مناقضا له حتى ان بعض المحللين يعتبرون السادات ثورة على عبد الناصر.
مبارك أيضا اختلف فى طريقة ادارته الامور عن السادات و خاصة فى سياساته الاقتصادية و سياساته الداخلية و لو انه احتفظ بالخطوط العريضة لسياسات السادات و غير التفاصيل كلها.

لذا فان الفريق أحمد شفيق قد يمتلك فكرا مغايرا, أو أسلوبا مختلفا للادارة فهذه هى طبيعة الحياة, و فى النهاية لو فاز الفريق أحمد شفيق فقد فاز بارادة الشعب أى ان ورائه الشعب فلا احد يستطيع ان يجبره على شىء, فهو رئيس شرعى منتخب.
الفريق شفيق سنة 71 سنة, بالبلدى اللى فات اكتر من اللى جاى فما يهمه هو ان يترك ذكرى طيبه و ان يذكره المصريون بالخير و لا يستطيع اى شخص فرض ارادته عليه الاخوة الثوار بيتكلموا كأن شفيق هينفذ سياسات مبارك بطريقة غير مباشرة, على اساس ايه يعنى هو مثلا السيد الرئيس مبارك ممضيه على وصولات امانة مثلا و لا ايه؟!!
__________________

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى
رد مع اقتباس