قديم 06-05-2012, 02:02 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
للاهمية رد: بلاقي زيت في المكان ده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة melkhayat83 مشاهدة المشاركة

شكرا يا هشام بيه علي ردك بس انا فعلا سألت ميكانيكي وقالي ده زيت زياده وسألني انت بتحط زيت اد اييه فقولتله الراجل بيحط ال 4 كيلوا كلهم مع تغير فلتر الزيت فقالي لا هي بتاخد 3 ونص بس بالفلتر والي طالع ده الزياده وسألت واحد تاني قالي نفس الكلام بس افتكس حاجة غريبه جدا شال الخرطوم دا خالص ووصله بخرطوم تاني من عندة طويل شويه ونزله تحت العربيه في الهواء الطلق
بيني وبينك بعد مامشيت من عنده شلت الي عمله ده وركبته تاني مكانه
ايه رايه في الكلام ده

لألألألأ بلاش خالص الحركة دى أحسن حاجة انك رجعتها تانى
بس أهم حاجة تراقب بوابة دخول الهوا عشان بخرة الزيت لو زادت ممكن تعمل مشاكل ، إنما لو قليلة مفيش مشكلة خالص
لازم الصبابات يوصلها بخرة زيت عشان ماتقفش وتلاقى صوت وش السلندر زى العربيات الديزل
والزيت الزيادة تابع مقاسه ياإما تشفط شوية وتظبط المقاس
إنما بقى لو بخرة الزيت بزيادة ده كلام تانى معناه انه ممكن يكون شنبر

انا عندى برضو خرطوم بخار زيت داخل للعمة بتاعت الكربراتير
لازم جدا عشان تزييت الصبابات
ولما زادت البخرة عملت شنبر