قديم 28-04-2012, 01:42 PM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما الفرق بين الجنط والكاوتش العادى ؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

كان قدامى الجنط ال13 التايوانى ب 1300 وشكله ممتاز
محدش دلوقتى عنده إستعداد انه يدفع جنيه واحد فى كماليات لأننا بالعربى الفصيح مش ملاحقين على الأساسيات
الكاوتش الداخلى قنابل موقوته فى العربية خلى بالك بقى لأنى مجرب كل حاجة وأضف لمعلوماتك برضو انه الكاوتش الداخلى ضغطة بيزيد تلقائى ولازم تتابع الهوا كل يوم( ساعات بلاقى ضغط الكاوتش أعلى من الطبيعى ، ومش لاقى تفسير للموضوع ده ، وبتابع ضغط الهوا بالعداد الديجيتال )
ربنا يفرجها علينا كلنا يارب
استاذ هشام ازي حضرتك انا كنت كلمت حضرتك بخصوص الجنوط المروحه بتاعتي في قسم محبي 132
وطبعا انا زقت منهم خالص لانهم مصديين وقارفني جدا
انا قررت ان شاء الله هجنط العربيه قريب جدا فكنت عاوز بعض النصائح من حضرتك بخصوص الجنوط
مثلا يعني
1-بلد صنع الجنط ايه ولو انا مش عاوز اركب رنجات وعاوز جنوط تتطبع علي الطنابير مباشرة اعمل ايه وبدون تعديل المسامير الي صواميل وازاي احسب وزن الجنط اللي عندي واجيب جنط نفس الوزن والقطر ياريت لو كل التفاصيل اللي حضرتك تقدر تقولها ولك الثواب
2-جتلي فكره ان اشتري جنوط حديد استيراد لموديلات فيات حديثه مقاس 14 واكيد هطبع علي الطنابير مباشرة زي مثلا تمبرا او لانشا اي موديل فيات حديث 14 ايه رأي حضرتك
وشكرا

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات