قديم 24-04-2012, 06:08 PM
khallood khallood غير متواجد حالياً

khallood is on a distinguished road
افتراضي رد: ممكن مساعدة ....... يامحبى الريجاتا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehabxp10 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا قرات الرد بتاعك
اولا العربية حلوة ولو المكنه خفيفة شوية مش مشكله تمشى بس النصيحه تغير زيت كل 800 او 850 كيلو او تزود العربية زيت لو نقصت وتكمل للالف وتغير الزيت

اما موضوع السخونية ده المفروض والطبيعى ان السيارة متعديش ال 90 خالص فى ظرف من الظروف طالما الرداتير ودورة المياه والمروحة شغالة تمام
اتاكدد ياخى من الترموستات بتاع المروحة الاتوماتيك انه اول مالحرارة تيجى ى85 تشتغل المروحة وتاكد من الرداتير كويس وشوف هو نحاس ولا المونيوم

طيب تعالى بقا نشوف موضوع الرعبية لما تسخن متدورش ده خلى بالك شوية كده وهتتعذب لان العربية مش هتدور خالص لما تتسخن الا لما تبرد تانى وهتلف على كل الناس ومحدش هيعرف العيب العيب الا بعد عذاب

شوف يا اخى اولا هتفك المارش وهتعمله جلب وشاربون عند الكهربائى واستنضف كهربائى يا باشا تانى حاجة قبل ماتاخد العربية وتمشى تعمل تقوية للمارش عن طريق كتاوت هو الكهربائى هيفهم اول ما تقله كده اتمنى انك تطبق كل ده انا بقالى سنتين يا باشا عندى ريجاتا قابلت عيوب الدنيا وحليتها وبحب الريجاتا اوى وكمان سيادتك
انا رقمى
0101975924
لو احتاجتنى فى اى سوال ممكن افيدك على قد خبرتى المتوسطة فى الريجاتا
اخوك ايهاب
السلام عليكم ... انا عضو جديد ومن محبى السايت ده بصراحة ممتاز ... انا اشتريت ريجاتا 85 اساسيات البودى ممتازة ودلوقتى باعمل عمرة كاملة للماتوربس فى مشكلة مواجهانى وهيا التابلوة بتاع العربية ... التابلوه الأصلى للعربية غالى قوى ومستخسر ادفع فيه الفلوس .. فى ناس قالولى ان تابلوه الانوس ممكن يركب على الريجاتا .. هل فى معلومات بخصوص الموضوع ده ؟!