قديم 21-04-2012, 10:26 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نيو اكسنت افضل من اليارس (( مين يصدق))

موضوع جميل ياباشا ودا مش غريب على مواضيعك كلها.
بس كان ليا تعليق بس لو أنا دلوقتي إشتريت ياريس تفتكر هتديني الي ممكن آخده من الأكسنت.
فعلا اليارس أنا بعتبرها أسوأ فئة في سيارات هذه الفئة حتى مع الكرولا وا،ا آسف بقى معلش أنا مابحترمشي الكرولا إطلاقا لا سحب ولا خامات ولا تقفيل, بس الكلام دا مثلا مقارنتا بالسيفيك أو أي عربية كومباكت ألماني ولا أوروبي.
طيب إيه الي مخلي تيوتا راكبة السوق وسوري في اللفظ بقى مدلدلة كمان الإعتمادية فعلا يا جماعة وبدون منازع التيوتا أكثر سيارات العالم إعتمادية ياعني النهاردة الصبح لو عايز تصحى من النوم وتاخد عربيتك وتطلع بها سفر بري ولو حتى 5000 كيلو متواصل عمرك ماهتكون قلقان بس حط بنزين ودور وإمشي.
دا كلام عن تجربة بعد ماكنت مالك للياريس بفترة وبعديها الكرولا ومن ساعت الكرولا وأنا مش عارف أغير لحاجة تاني والله بسم الله ماشاء الله حتى الزيت لو مش عايز تغيره ماتغيروش حاجة فوق الخيال.
عموما بردو معظم أو كل عربيات السوق تتركب عن التيوتا بس بردو لو حبيت أشتري عربية هشتري تيوتا.