قديم 05-04-2012, 08:12 PM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ساعدوني قبل ماروح للميكانيكي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صقرمصر مشاهدة المشاركة

جزاك الله كل خير اخي سيد الله يكرمك جاري العمل بالا حضرتك قولتو بالنسبه للزيت اما السخونه هبدا بتسليك الرداتير وبعدها وصلات المياه وبعدها التكيهات دول الاحتمالات القريبه قووووي زي محضرتك قولت اما التكيهات ممكن تتعرف محمله ولا لا من غير فك الوش مع تحياتي
التكيهات تعرف انها بدأت تتلخبط لو حضرتك فضلت مده كبيرة مش بتظبوطها غير كدا صدقنى مش خسارة
30 جنية كل 6 شهور مره
يعنى حضرتك مثالا على دخلة الصيف اللى احنا فيها دلوقت هتروح للراجل بتاع التكيهات تقوله يظبطهالك ظبطة الصيف
وظبطة الصيف ديه بيفتح التكيهات علشان العربيه متسخانش بسرعه و متكتمش الحرارة جوه الماتور

وعلى دخلة الشتا
بيقفل التكيهات علشان العربيه تسخن معاك بسرعه لان كدا كدا انت فى شتا ولو انت ظابط العربيه على ظبطة الصيف
هتقعد وقت كبير عقبال ما العربيه تسخن منك فهتاكل بنزين كتير
غير كدا وانت ماشى على طريق سريع فى الشتا لما بتكون الحرارة مثالا 7 او 10
بتلاقى حرارة الماتور قلت جداااااااا
فبتلاقى العربيه كانك لسه عاوز تسخنها تانى

ولو حضرتك فى القاهرة
فأفضل واحد يظبطلك تاكيهات
واحد فى فم الخليج وانت داخل على مدخل السيده زينب
واسمه محمد حماصه
والراجل ده مش بيعمل حاجه غير انه بيظبط تاكيهات بس ومشهور جدااااااا وانت نفسك لو سألت حتى عسكرى المرور اللى فى فم الخليج او اى حد قلتله فين الراجل بتاع ظبط التكيهات
هيقولك اهه غير كده هتلاقى واقف قدامه صف عربيات وكله فاتح كبوت العربيه علشان يظبط
وبصراحه شغله احترافى بمعنى الكلمه
وربنا يوفقك باذن الله
وتظبط العربيه
اخوك فى الله سيد