قديم 21-03-2012, 07:55 PM
الصورة الرمزية احمد المايسترو
احمد المايسترو احمد المايسترو غير متواجد حالياً

احمد المايسترو is on a distinguished road
افتراضي رد: الحقوووووووووووووووونى... ! مخى هيولع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bunnybunny77 مشاهدة المشاركة

اولا ابونورا قال فى تعليقه كل اللى كان نفسى اقوله
و بعد كده احب اقولك فى ناس بتقول ان الشيفروليه لانوس الاجزاء الصينى فيها كتير و اكتر من الدايو اللانوس اللى كانت كوري فى معظمها
و ان هذه الاجزاء عرضة للاعطال المتكررة و من اهم هذه الاجزاء طرمبة البنزين و بعض مكونات الدبرياج و الكهرباء (ده كلام سواقين التاكسى اللى ركبت معاهم)
*و انا رايى تستغل التخفيض اللى على الفيرنا(4 الاف جنيه) لان ماتش اللانوس و الفيرنا خلصان تعادل من زمان مهما ناقشنا(انت ماجبتش سيرة ال(byd f3) ,و انا بردو مش هفتحها)

*موتور الفيرنا احدث و اقوى و الهيونداى هى الشركة الكوريه الاكبر

و قطع الغيار فى الاثنين متوفرة و باسعار معقولة

يبقى انت الاولى بال 4 الاف اهم يساعدوا فى ترخيصها و الباقى يغطى الصيانات لفترة طويلة باذن الله
اتمنى لك التوفيق و مبروك مقدما.
شكرا جدا على الرد وفعلا هو تقريبا كل الناس معاها دايو لانوس مش شيفروليه لانوس طاب هو فى دايو لانوس زيرو دلوقتى ولا خلاص بطلت تتباع؟

وبالنسبة لل4 الاف جنيه لانوس برضوا نازل عليها نفس العرض وانا مبتدئ فى السيارات ممكن اعرف ايه تانى محتاج اصرفه اول ما اجيب العربية عشان احسب كويس معلش بس هتعبكم معايا....

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tonsy1979 مشاهدة المشاركة

طبعا فى فرق
دايو لانوس كان في منها تقفيل كورى وكانت عربية تحفة وحتى المصرى اللى كان ابو الفتوح بيقفلها لغاية 2008 كانت حلوة لانها كانت مكونات كورى انما شيفروليه لانوس الجديدة زبالة لانها بقت مكونات صينى والمكنة بتتقفل فى رومانية وليست كورى والصراحة باظت من ساعة توكيل منصور مقفلها فنصيحة ابعد عنها ولو كدة جيب اللوجان انظف 100 مرة من اللانوس

شكرا جدا جدا على الرد
وفعلا طلع صح كلام حضرتك بس انتوا كده حيرتونى لوجان احسن ولا فيرنا ؟

ممكن سوال اخير ازاى اعرف نتيجة الاستخارة فى حالة زى دى؟

......................... ......................... ......................... ................