قديم 09-03-2012, 06:12 AM
cars admire
Guest

افتراضي رد: ال 126 كلت دماغى بتعديلاتها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslamafify مشاهدة المشاركة

بسم الله

منورين يا رجالة بالمنتدى الفظيع ده انا للاسف لسه عارفه امبارح :

بس يلا ملحوقة

انا كان عندى كمية استفسارات مبالغ فيها عن ال 126 ونفسى الاقى اجابات عنه

انا عندى ريتمو وكنت مسقطلها موتور ريجاتا 1500

بس حاليا حصل فيها كسر فى القنطرة وشرخ فى الكرتيرة الشمال والعربية بقت ملاهى كاملة مش بتعوم بس

دريم بارك

هى الصراحة العربية حلوة جدا واعدتها مريحة وشكلها حلو بس انا شيلت منها ومش ناوى اركبها تانى هصلحها وارخصها وابيعها

حتى هى حست انى استندلت معاها بعد العشرة الطويلة وراحت لابسه فى بلاعة وكسرة بلوك الفتيس والعصاية بتاعته عقابا ليا وانا رديت عليها وقولتلها مش مصلحك اترمى تحت البيت بقا

انا شوفت فديوهات كتير وصور لل 126 كلت دماغى بس انا مستحيل اعرف اركبها بموترها ده مستحييييييييييييييييل

انا اول عربية ليا كانت bmw الشرك 1800 سى سى

والريتمو بعدها مستحملتهاش فغيرتلها الموتور وبردو كنت بحس انى هطلع الموتور من الشكمان فكون انى اركب ال 126 بموترها ده ابقى بنتحر نفسيا

انا عايز اظبط الريتمو وابيعها وبتمنها اجيب 126 واظبتها صح اوى وارتاح من القرف حتى لو صغيرة

انا شوفت تعديلات كتير ومواتير كتير وتلت تربعها مش عارف دى مواتير ايه اصلا

وياترى ايه الى يركب عليها استاندرد او بتعديل بسيط؟

ولو مفيش او الى موجود تعبان زى الفيات ال 500 والكلام ده
يبقى ايه الى ممكن يركب حتى لو هيتعدل جامد؟

وشوفت ناس مركبة مكن امامى بجر امامى او مكن امامى بدفع خلفى

معمول فيها كل حاجة المفعوصة دى

وايه امكانية التكيف فيها عشان اكيد السربنتينة هتبقى قدام لو الموتور ورا وبالتالى هيبقى فى لعب مواسير كتير والكلام ده انا مش عارف خطورته ايه مع المطبات وكده يعنى؟

وشوفت ناس لاغيه الكنبة الى ورا

وفى منها موديل 3 باب وموديل الشنطة زى السيات 2 باب عايز اعرف ده موديلات سنة كام وده سنة كام

ومين فيهم ال bis ومين ال p ؟ هل الى يركب على دى يركب على التانية ولا كل واحدة ليها تعديلتها عشان مشتريش واحدة والبسها ومعرفش اعدل لانى مش هعرف اركبها الا لما اعدل على طول

وبالنسبة لتعديلات ممكن تتكلف كام ولو فى صنايعة محترمة ترشحوهالى خاصة سمكرى وميكانيكى بيفهم

انا معنديش مانع لو غباء الصنايعية هيقرفنى فى حاجات اعملها بايدى طالما هقدر وكمان هبقى حابب كده

انا من القاهرة - جسر السويس

ويا ترى التنك بتاعها كام لتر؟؟؟ وهو فين تحت الكنبة ولا فين

معلش انا طولت عليكم بالاسئلة بس العربية كلت دماغى الصراحة ومش عارف حاجة عنها او تعديلاتها

اتنمى مكنش تقلت رغم انى حاسس انى ناسى حاجات كمان
: CONGRA~238::C ONGRA~238:
قبل اى تعديل لمحركات كبيرة 126 او 133
ضرورى جدا ولازم تعمل ده الاول !!!!!!!!
رابط مميز 126
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=40969
: 010104~171:FLASHC ar