قديم 03-03-2012, 04:36 PM
الصورة الرمزية santaclose
santaclose santaclose غير متواجد حالياً

santaclose is just really nicesantaclose is just really nicesantaclose is just really nicesantaclose is just really nicesantaclose is just really nice
افتراضي رد: اكسسوارات اللانوس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

لية مش فى غير الالمانى عندك الهوندا ثبات بدون مبالغة ممكن تقول علية الثبات العظيم مقارنة بوزن واداء السياره انا سيارتى موديل 84 الهوندا القديمة مختفظ بها لسة زى الزيرو حالاتها من جوة وبرة لكن المكنة محتاجة عمره بس اسال اى واحد معاه الموديل دة عن الثبات والاداء مش ممكن عربية كانت سابقة وقتها ب 30 سنة
جرب فى سيارات الدفع الرباعى الاندكروزر تعتبر افضل عربية على وجه البسيطة من ناحية الاداء وعبور اصعب المناطق فى العالم وتتفوق على الالمانى واحسن من المرسيدس فى الثبات وعبور المنحدرات والميلان الخ مش شرط الالمانى نعم الالمانى هو الرائد عالميا لكن لسة فى ماركات تغلبات عليهم وان كانت هذه الماركة استنبطت جميع موديلاتها من الالمان لكن مش شرط ممكن تتفوق جيب مثلا لاندرروفر ومرسيدس وتويوتا ونيسان اعرق شركات فى مجال الدفع الرباعى وخبره وسيب نفس السيارات تعمل فى شركة تنقيب عن البترول سنة فى مناطق وعرة وتعال نشوف مين اللى لسة شغال ومين اللى اتعطل دة عن تجربة مش تلاقى حول العالم كله حتى الشركات المانى حد بيستخدم سيارات المانى مثلا فى مجال الشاحنات الخفيفة فى مجال التنقيب والاستكشاف اقصد مش شرط انا اسف للاطاله بس مش شرط لكن كلامك صح من ناحية الالمانى لكن يعيبة ارتفاع الاسعار التشغيل والسعر السايرة وقطع الغيار وصعوبتها الخ كمجمل قيمة اليابانى ممتاز
معايا جوليت 99cc 1500 و كان عندي قبلها بيجو 305 1300و مع ما فيها من عبر كنت احس انها دكر عن الجوليت