قديم 19-07-2009, 07:53 PM
wawoo wawoo غير متواجد حالياً

wawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حمى الكيا سيراتو الجديدة

هو انا الحقيقة يا جماعة عملت مقارنة مع السيارات اليابانى كمثال مش اكتر ,انما هناك الكثير من البدائل .
و انا اتمنى ان كيا او اى شركة تملك الطموح الكافى و عندها استعدا تشتغل , انها تتقدم و انها تحقق مراكز متقدمة فى سوق السيارات .

لكن بالنسبة لموضوع السيراتو انا الحقيقية كان سر استغبراى من هذة الحمى , هو ان السيارة لم تجرب بعد ,ولم يتم عمل اى اختبرات قيادة حقيقية لها , و لم تصدر اى تقارير خاصة بيها فى الخارج , حتى انها ليسة لم تصدر لامريكا بعد .

و اى سيارة فى بداية طرحها بيكون فى شىء من التوجس منها , حتى تتحرك فى الشارع و يعطى الشارع كلمة الاول و الاخيرة فيها , او تظهر التقارير و التجارب الشخصية التى تاكد نجاحها او فشلها , مثل ما حدث مع التويوتا ياريس على سبيل المثال .

يبقى اية سر هذة الحمى فى هذة السيراتو , هل المصريين اعجبو مثلا بالكمليات اللى فى السيارة , و كيا نجحت انها تستحوز على قلوب المصريين بجنوت 17 انش , لم تكن متوفرة من قبل الا فى السيارت الفائة الكبيرة , يترى هى دى الكماليات اللى كان بيبحث عنها فعلا المصريين و محتجنها ضرورى .

على فكرة عفشة السيراتو و الكيا سول بهذا المقاسات من الجنوت ناشفة جدا , و دة كلام كل تجارب القيادة الى تمت على الكيا سول اللى قرائتها .

يبقى المظاهر كانت جزء كبير من اسباب انتشار ظاهرة حمى هذة السيارة , انا طبعا مش ضد من قامو باختيار هذة السيارة عن اقتناع بيها و امكانيتها , لكن يبدو فى اعتقادى ان المظاهر لعبت الدور الرئيسى فى هذة الحمى بالنسبة لجزء كبير منهم .