قديم 12-07-2009, 04:50 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: 1400 ولا 1600 ولا 1800 جولف 4

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maikel_nan مشاهدة المشاركة

الف شكر ليك يا معلم على تعبك وعلى معلوماتك وبصراحه انا الجولف دى كانت حلم حياتى بس ساعتها كانت ب80 و 75 و بسبب تغيير الظروف والاسعار اللى طالعه نازلهقولت اجيب لانوس مؤقته (عشان سهوله البيع فقط) بس بعد كده شوفت الاسبرانزا ال113 بس وانا بدور لقيت الجولف نزل جامد و قولت استحاله تنزل اكتر من كده

بس انته قصدك استوك يعنى بحاله الزيرو صح

مش عارف اقولك ايه بس انا كده هتعب المنتدى كله معايا

الجولف فعلا عربية جميلة ملكة الهاتشباك طول عمرها في رأيي هات ال 1400 و لو احتجت اداء اعلي ممكن يتعمل فيها شوية حاجات كده تخليها جبارة بس يكون عندك استعداد تصرف

قصدي بستوك يعني موتور الفابريقة مش موتور متسقط لان الجولفات اللي بتنزلنا هنا و انت عارف انها معشوقة الشباب الاولي بتنزل كلها 1400 و كبيرها اوي 1600 و الجولف تقيلة و المواتير اللي بتنزلنا هنا اللي اقصاها 102 حصان هي بتبقي شديدة و عفيه بس التسارع و كده بيبقي بطئ شوية فا الشباب دايما يلجأو للتسقيط عشان كده بقولك لو استوك هتبقي جامده يعني لو 1800 اوريجينال مش متسقطه و هتفرق في الاوبشنز و الكماليات كمان

IBIZA