قديم 06-11-2011, 05:11 AM
الصورة الرمزية borio1704
borio1704 borio1704 غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات، أحب اليابانية، الكورية، ولا أفضل الأوروبية
التخصص العملى: استشاري نظم جودة
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

borio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: 2012 هيونداي جينيسيس أكثر سياره تخشاها شركات العالم !

في رأيي ... أنا شايف إن هيونداي دلوقتي عاملة زي تويوتا من حوالي 25 سنة

تويوتا نزلت أول لكزس سنة 1990، وقبل منها كانت بعض عربيات تويوتا (تويوتا كريسيدا، تويوتا كراون، تويوتا سينتشري) في نفس مستوى فخامة العربيات الألماني في وقتها إذا ما كانش أعلى، وبرضو كان عندها عربية سبور (تويوتا سوبرا) زي الجينيسيس كوبيه.

اللكزس حاليا أكتر عربية فخمة بتتباع في أمريكا ودول الخليج، وفي منها موديلات مختلفة بتغطي أغلب فئات السيارات (إحنا بس في مصر اللي عندنا عقدة الألماني والأوروبي).

أنا كنت قريت موضوع عن إن هيونداي غالبا حتخلي "جينيسيس" هي الماركة الفخمة بتاعتها زي تويوتا ما عملت مع لكزس، وأتوقع ده قريب قوي ، واتوقع كمان إنها تكتسح سوق السيارات الفخمة

...