قديم 02-11-2011, 11:01 AM
الصورة الرمزية sharooo
sharooo sharooo غير متواجد حالياً
من انا؟: سعادتي في مساعده الناس وحل مشاكلهم المستعصيه
التخصص العملى: الاشراف على شركات صيانه وعمرات محركات الديزل
هواياتي: صيانه السيارات-تكنولوجيا محركات البنزين والديزل-الكره الطائره

sharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رابطة مالكي الكيا سيفيا فيد واستفد ( صداقة - نقل خبرات )

السلام عليكمfficeffice" />
انا هحاول اقول رايي الشخصي ويا رب افيدك
1-بالنسبه لطق الشنبر انا رايي ان لو كنت عملت عمره كامله وخرطت البلوك وجيبت بساتم اكبر كان هيبقى افضل لان العمر الافتراضي للشنبر قصر مهما طول ..لان التأكل بيكون في البلوك والشنبر مش في الشنبر بس!!
لكن مش مشكله اهم حاجه انها كويسه دلوقتي
2-خطوه ممتازه انك غيرت الضفيره وخد ضفيرتك القديمه من الكهربائي عشان بتتباع فيشها بالواحده...خليها عندك عشان ممكن تحتاج منها حجات. وبعدين فرق الكومبيوتر ده المفروض هو الي يتحمله لو هو الي كان موجود اثناء شرا الضفيره وهو الي ركبها
3-بالنسبه للكارته بتاعه سيفيا او شوما مش هتفرق في حاجه من وجهه نظري(وممكن تكون بتفرق)
4-بالنسبه للفتيس..ده مشكله ولازم تروح لواحد متخصص فتايس محترم متخليش اي حد يلعب فيه او تاخدها من قصيرها تغير الفتيس كله.وهيه حجات بتتحكم في الفتيس زي حسساس تي بي اس وحساس الكيلومتر و سعات عداد الكيلو متر
مبدئيا كده غير زيت الفتيس وجرب ..ممكن يبدأ يزبط وربنا معاك