قديم 12-10-2011, 10:33 AM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST
MEMOO_1ST MEMOO_1ST غير متواجد حالياً

MEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond repute
افتراضي رد: النترا 2012 مانيوال ولا هوندا سيفيك 2009lxi

بص يا باشا هوا فعلاً صعب تقارن جديد ومستعمل لان اكييد الجديد هيكسب.
لكن بصراحة انا لو مكانك هكشف على السيفيك في التوكيل لو كل حاجة تمام هخلص فيها.
بص تجربة شخصية انا كان معايا لانسر 1300 اوتوماتيك موديل 2003 بومة كنت جايبها في 2006 ب 65000 جنية بس العربية كانت رشة كلها برة وساعتها كان قدامي الفيرنا ال 1600 اوتوماتيك بنفس السعر بس قررت اني اجيب اللانسر وفضلت معايا زي الفل ولسة بايعها من 6 شهور ب 53000 يعني مخسرتش كتير دا اول ميزة في المستعمل واهم ميزة اني كنت راكب ياباني يعني بحط قطعة الغيار وانساها.
المهم كملت وكان معايا 80000 جنية ووقعت في نفس الحيرة اقرص على نفسي شوية واجيب جديد ( كانت هتبقى نيو اكسنت او نيسان صني ) بس قررت اني اجيب مستعمل وجبت هوندا سيفيك 2005 EXI كاملة اوتوماتيك والعربية ما شاء الله زي الفل والهوندا عربيات غنية عن التعريف وكشفت عليها في التوكيل .
وبعدين انتا لما تجيب اللانترا بعد اسبوع واحد هتبقى مستعملة وهتخسر 8000 جنية على الاقل بعد اسبوع واحد وبعدين سيفيك 2009 يعني العربية لسة في الضمان وبعدين الي بيبيع كان شاري ب 158000 جنية يعني انتا مهما خسرت بعد 5 سنين مش هتخسر قد الي هوا خسرة.
بس اهم حاجة تكشف في التوكييل وتاخد تقرير شامل بكل حاجة في العربية.
وبالتوفيق في الاختيار ان شاء الله وانا تحت امرك في اي استفسار.

الحمد لله والشكر لله.