قديم 07-10-2011, 02:17 AM
na7nology na7nology غير متواجد حالياً

na7nology has a spectacular aura aboutna7nology has a spectacular aura about
افتراضي رد: سؤال لغبور... ويا ريت حد يرد عليا ( أحترموا عقولنا)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة na7nology مشاهدة المشاركة

شكرا لمرورك يا فندم ... ولا بالعكس يا رب يرفع تمنها أكتر و أكتر عشان يثبتلنا أن أحنا صح أكتر و أكتر وربنا يلهمنا الفكرة الللى تخلينا نوقف بيع العربية ده وتبقى زييها زي موديلات فى توكيلات كتيير نفس الفئة ونفس السعر ومبتبيعش 100 عربية على بعض فى السنة كلها....
أن شاء الله ده هيحصل ونهاية الطمع والجشع هتبقى قريبة بأذن الله...بس لازم وقفة بجد
الحمد لله رب العالمين.....
من المشاركات والمشاهدات أنا أتأكدت أن الشعب بتلعنا وعييه زاد وبدل ياخد باله أكتر وأكتر.... وعشان بقى نفعل رغبتنا بجد فى أن أحنا نغيير الواقع اللى مفروض علينا من ناس بعينهم وعشان الموضوع ده يجيب نتيجة .... وزى ما أقترحت الموضوع ده .... أن شاء الله نقترح الحل سويا وهبدأ بنفسى....
أولا : كل واحد فينا يقول للى حواليه على ان ثمن العربية ده لا يتناسب تماما مع مواصفاتها ولا جماركها المفروضة عليها وان سعرها مبالغ فيه فعلا وان شاء الله مصر كلها تعرف الموضوع ده وتبدأ المقاطعة تتفعل..
ثانيا : لكل واحد شايف العربية وعجباه فعلا تعالوا نقترح بدائل بنفس الفئة السعرية ولكن ليست بسعر مبالغ فيه زى الألنترا ..... وهبدأ بنفسى وأقترح النيسان تيدا البيز لاين والهاى لاين....وانا ركبت العربية ده وفعلا عربية كويسة
ثالثا : البحث عن تاجر خليجى يكون فعلا نفسه فى المكسب الحلا ل وليس المبالغ فيه والللى خلاص عجباه العربية أوى ولازم يركبها التاجر ده يوفرهالوه وبسعر مناسب (مش الأسعار المعلنة ده)
أنا أقترحت ومنتظر أقتراحتكم وربنا يقدرنا ونحلها بأذن الله
وشكرا للجميع