قديم 29-09-2011, 02:46 AM
عمرو سرحان عمرو سرحان غير متواجد حالياً

عمرو سرحان will become famous soon enough
افتراضي رد: جيب رانجلر 2010 أم جيب ليبرتى 2007

بس اخى الرانجلر افضل فى كل شى لاكن عندك العيوب كالتالى واقسم بالله عن تجربه شخصيه
1- السحب بطئ بعض الشئ فى السحب من 0 الى 100 فى حدود 10 ثوانى
2- العزل الصوتى مش الى هوا لان السقف بتشال خالص
_________________________ _________________________ __

اما المميزات :

1- قوه رهيبه فى الطرق الوعره وتستحمل المطبات خالصصصصصصصصصص .
2- شكلها اضخم من الليبرتى و احسن و منتشره فى الخليج .
3- فيها ميزه و عيب ان السقف بيتشال على 3 قطع وده ميزه جميله بالنسبه للشباب والعيب ان عزل صوت الهواء مش اوى اديله 7 على 10 لكن عزل الاصوات الخارجيه و صوت الموتور تمام .
4- قوه استحمال رهيبه اقسم بالله كنت بأخذ بيها الحفر على 40
5- صوت المحرك هادى رغم قوته لكن عزل الهواء مش حلو قوى وارتفاعها عن الارض ممتاز انسى طبعأ انها تلمس اى مطب لو جبل حتى هههههههههههه و العربيه من تحت شبه مصفحه فيها تصفيح على الكارونات و الكبالن يعنى من عتبه الماتور لعلبه الشكمان الخلفيه وده ميزه رهيبه اطله بيها اى حاجه وانت قلبك مطمن خالص .
6- سى دى 6 اسطونات لكن الليبرتى اسطوانه واحده تقريبا لان بصراحه مركبتش الليبرتى خالص .
7- كمبيوتر اعطال كامل و درجه الحراره الخارجيه و كميه استهلاك الوقود و كم كيلو تقدر تمشيهم لغايت مالتنك يفضى و.......
_________________________ ________
- رأى شخصى بدون كلام طبعا الرانجلر لانها فعلا عربيه رهيبه كفايه انها من 1941 بتتصنع و بتستخدم فى الجيوش و الحروب يعنى عربيه قويه .

- اما الليبرتى انا بتأسف لانى معرفش عنها حاجه لان عمرى ما ركبتها لكن الرانجلر مع ابن عمى و علاطول بركبها و رحت بيها من القاهره لمرسى مطروح مشاء الله قوه و هيبه و كنت ماشى 170 وفيها تانى و التكييف مشاء الله حاجه رهيبه لكن بيأخذ فتره شويه يعنى 10 دقايق علشان يبرد لكن بعد كده تبريده ممتاز و المروحه بتاعته قويه و دفعها كويس و العربيه حرارتها ثابته على النص على عكس الكلام الى بسمعه عن الليبرتى فى موضوع الحراره ده .

- وفى النهايه اخى العزيز الاختيار لكل اسأل الله ان اكون افتك و انتظر اراء باقى الاعضاء انشاء الله يفيدونك واى استفسار انا متواجد و اسف اخى على الاطاله وربنا يوفقك فى اختيارك .