قديم 22-09-2011, 02:46 PM
moatazrhm moatazrhm غير متواجد حالياً

moatazrhm will become famous soon enoughmoatazrhm will become famous soon enough
افتراضي رد: موديلات صني ٢٠١٢ هتنزل امتي انا حاجز بقالي شهرين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jojojojojo مشاهدة المشاركة

شكرا جدا علي ردود واهتمام الساده الافاضل العربيه الصني ٢٠١٢فعلا الاكس صالون اتوماتيك من غيرabs ب٩٥ الف عند السبع منتهي الاستغلال علي الرغم انه توكي لنيسان الوحيد عندي وموديلات ٢٠١٢ هو الوحيد اللي عنده اعمل ايه انا شايف ان هوه مبالغ اوي ف السعر عشان هو الوحيد الللي عنده العربيه وانا شايف ان السعر مبالغ جدا علي النيسان التقفيل المصري مقارنه بسعرها في نفس ميعاد اللسنه السابقه كانت ب٩٠ الف عشان استغلال التجار فياريت كل واحد كان حاجز ولقي السعر غلي بطريقه ديه يستني شويه ويأجل الشراء عشان يضطروا يبعوا بالسعر اللي حدده المصنع نيسان ايجيبت وانا عارف فعلا ان الدولار غلي بس فيه عربيات كتير سعرها اقل علي الرغم من غلو الدولار زي الاوبترا وكيا مع ثبات بعض الاسعار علي بعض السيارات واعطاء خصومات فياريت كل واحد يقول رايه في كلام ده
هو اولا السبع مش توكيل و لا وكيل نيسان السبع موزع معتمد زيه زى بقية الموزعين لأت توكيل نيسان مبيبعش على حد علمى ده بيدى للموزعين بس ، بس السبع عشان حصته كبيرة فى نيسان فواضح انه بيفرض سيطرته على سوقها فى مصر ، المهم نصيحتى اسال نيسان مصر عن السعر الرسمى و قولهم ان السبع منزلها بكذا و هما المفروض يرجعوله واطلب منهم يدوك اقرب موزع معتمد منزل 2012 و هما اكيد هيقولولك و شوف سعره كام