قديم 12-09-2011, 02:39 PM
الصورة الرمزية akerima
akerima akerima غير متواجد حالياً
من انا؟: VW OLD Beetle Big FAN
التخصص العملى: Sales
هواياتي: IT

akerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond reputeakerima has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار يا جماعة بليز وارجو المساعدة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة blade2011 مشاهدة المشاركة

ايوة ياباشا الحاجة الكويسة بالنسبة ليا هية اللوجان بس بغض النظر فعلا شكلها مش بيعجبنى ازواق تانى حاجة انا كنت واقف برة العربية وصاحبها مشغلها ومشغل التكيفف اية دة صوتها عالى جدا بجد زى الشيفرولية الدبابة يعنى حسيت بجد اوى انها هاتنط من صوتها اخر حاجة انا لو هاقسط وكدة حاتحاج يعنى لو خبطتها عربية تكون صيانتها على الاقل رخيصة يعنى المها بسهولة لكن اللوجان اة بدات تنتشر وقطع الغيار بدات فعلا بس مش كلها واغلب القطع المعمرة لسة ماانتشرتش فعلا واللوجان فى التوكيل صيانتها غالية وحتى لو خلصت تامين واقساط وانا ناوى اقسط اول سنة واكيش الباقى بعد كدة مش هابقة فاضى اروح التوكيل لو اتخبطت ولا جرالها حاجة كل شوية او ان فعلا اصرف عليها المصاريف دى كلها دة لا قدر الله وجرالها حاجة

والله يا استاذي انا مجابت سيرة اللوجان انا كان كلامي ليك لوجة الله فقط - بس عموما لو مش عاجبك شكل اللوجان فية سانديرو شكلها احسن - وعلي فكرة الصوت اللي انت بتسمعة من الماتور لما التكييف بيبقي شغال دا صوت مروحة التبريد ودي بتبقي السرعة التانية بتاعتها مش صوت الماتور والسرعة دي بتشتغل بس لما تكون العربية واقفة او علي سرعة اقل من 30 كيلو عشان قدرة التكييف ما تقلش لكن وانت ماشي السرعة دي مابتشتلغش اصلا

وبرضة انا لا بقولك لوجان ولا سانديرو انا بقولك علي الصح(من وجهة نظري) قبل ما تشتري اي عربية زيرو شوف النوع اللي توكيلة قريب منك لانك متضطر انك تعمل صياناتك في التوكيل مدة 3 سنوات عشان ما تفقدش الضمان واهم حاجة سمعة التوكيل دا كويسة ولا مدوخ البشر

وبالنسبة للاستعمال بالمبلغ اللي معاك دوس وماتقلقش بس قبل ما تشتري اكشف علي العربية كويس - في المرور وعند ميكانيكي نضيف سيبك من موضوع التوكيلات دا - وربنا يوفقك لما فية الخير باذن الله

فى كل شارع فى بلادى صوت الحريه بينادى

Ashraf Kerima