قديم 02-09-2011, 04:36 PM
wassof wassof غير متواجد حالياً

wassof will become famous soon enoughwassof will become famous soon enough
افتراضي رد: استفسار من خبرة الاعضاء اصحاب الجولف2

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة matmm مشاهدة المشاركة

ال vr6 مكنة جبارة 2800سىسى 6سيلندر وبتعدى ال 225 حصان طبعا ادااااء يبعد كل البعد عن ال bp ال bp موتور محترم جداااااا اداء رائع ويختلف جداا عن ال 2000سىسى ال 2e دة بيطلع منها كمااان ويمكن هو اقل مواتير الجولف مشاااااكل بس طبعاا اخرة نقارنة ب ال 2e لان مينفعش يتقااارن خالص ب ال vr6 هيا بس مشكلة ان ال vr6 محدش مركبها كتير هنا فى مصر و قليل الى يشتغل فيها مهما كان صايع فى الجولف وبعدين قطع الغيااار مش متوفرة انا بللف الحرافيين دى زى ما بللف حوالين بيتنا و عمرى ما شوفت ولا مكنة vr6 فا يوم ما هتبوووظ فيها حاجة هتطر تبعت تجيب الحاجة من برة و العربية تتركن لغاية ما الحاجة تيجى حتة لو كانت تافهة وبعدين الموتور تمنة غالى 12 الف وهو لسة على الارض انت ممكن لو عايز تسقط تسقط 2000سىسى abf ودى 16valve و 155حصااان موتور اداءة حلو جدااااا وبخصوص موتورك مبدئيا مفيش حاجة اسمها تبخير زيت فى الصيف هيا بدءت فى طقم شمبر والدخااان الاسود دة الموتور عايز يتظبط لان دة بنزين طالع مش محروق
ياه 2800 سي سي ياه صعبة اوووي بصراحة مش مستهلة في مصر
انا كنت فكرة 1600 وبيطلع قدرة حصانية عالية زي مواتير التربو
طيب حضرتك وايه الماتور ده 2000سىسى abf ايه نظامة اول مرة اسمع عنه
هو اعلي من 200 بي بي ولا ايه ؟ وهل 1800 حقيقي زي ما بسمع احمي من ال200
وانتا شايف ان المشكلة الي عندي في الماتور عادية ولا المكنة كده هتبدق تبقا خفيفة مع العلم انا الفترة الي فاتت كنت بشدها تسقيط وكده وكنت بظبط فيها حاجة كل شهر والشهر القادم هغير فيها الأبواب وهشتري 4 ابواب كهرباء والشهر الي بعده اوكمان شهرين هعمل السمكرة والدوكو فا انا ممكن امشي علي كده مثلآ بتاع 3 او 4 شهور ولا كده هقتل الماتور
معلش هتعبك شوية بما انك عندك خلفية عن الجولف ينفع اركب صالون الجولف 5 في ال2 وهيعمل في رنج كام ؟