قديم 18-08-2011, 04:00 AM
الصورة الرمزية SALAHHAKIM
SALAHHAKIM SALAHHAKIM غير متواجد حالياً
هواياتي: الزراعة

SALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond reputeSALAHHAKIM has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ملاحظات لبروتون ساجا الخطيره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa mamdouh مشاهدة المشاركة

عندى كدة شوية كلام عايز اقوله.......... اولا انا مش بحب الساجا دية...
انت حر
هى ممكن تكون عربية كويسة
هي عربية ممتازة
.......... بس عربية لم تحقق اى نجاح فى مصر هو حضرتك محلل في اميك ولا اية....وخير دليل...... المبيعات بتعتها قليلة والناس الى بتشتريها قليلة .............حصة مصر من بروتون 2000الي 2500في السنة وكلهم بيتخطفو السيارة غير منتشرة بالمرة " يعنى نادرا لما تشوف واحدة فى الشارع " دة اولا كلام حضرتك مظبوط الواحد نادر لما يشوف بروتون في الصحراء
ثانيا بالنسبة للمقارنات الى انت عملها..... اللوجان عربية ممتازة زى ما انت قولت بس موتورها مش ضعيف وذالك عن تجربة تجربة معملية
ثالثا صالون الساجا ضيق زيه زى الفيرنا الفرق مش كبير اوى بينهم ياسلام
رابعا والاهم......... انت قارنت الساجا ديه باللوجان والفيرنا علشان فى نفس الفئة السعرية بس انت نسيت العربية لى تضرب الساجا "معلش يعنى" بالجزمة والعربية هى speranza a516 حضرتك تسمع عن جهاز حماية المستهلك؟ عارف يعني اية 10 الاف شكوي حاول تعرف الشكاوي بخصوص اي جزمة
انا عارف انها صينى وهتقعد تقولى العيوب التقفيل وشوية كلام فاضى كدة ......... انا عارف ان العربية فيها عيوب فى التقفيل بس دة كان فى الموديلات القديمة لكن موديلات 2010 و2011 لا يوجد بهم اى عيوب فى التقفيل ولا عيوب فى الصناعة
وزى ما انت عملت مقارنات برحتك انا كمان هعملك مقارنة صغيوة بين الاسبرانزا والساجا
لو قارنت وسع الصالون بتاع الساجا! بالاسبرانزا اكيد اكيد اكيد الاسبرانزا تكسب بجداره
لو قارنت وسع الشنطة اكيد الاسبرانزا تكسب
لو قارنت البورستيرنج اكيد الاسبرانزا تكسب
ابسط حاجة .......عدة الصوت الاسبرانزا تكسب برضو
ولو قارنت وقارنت وقارنت الاسبرانزا هتكسب برضو
الاهم من كل دة الموتور
هتكلم الاول عن موتور الساجا!
السعة 1300 cc
العزم 120
القوة 94 حصان
ثانيا speranza
السعة 1600 cc
العزم 147
القوة 117 حصان
كلام فاضي وخير دليل علي عدم صحتة تفوق الساجا الرهيب علي كل السيارات 1600 في مصر والتفوق شبة المتعادل مع حاول تجرب كدة مع حد تكون متفق معاة
مش معدي من جنبة
يعنى الخلاصة ان موتور الاسبرانزا يتفوق على الساجا بمراحل بمراحل والله انت عسل
هذة مقارنة بسيطة للتوضيح فقط .......... ومبروك عليك الساجا !!!!!!!!!!!!!!!!:00db9337 ef155724e76
هو الصورة دي للي اشتري الساجا ولا للجاهل الي ميعرفش عنها حاجة

SALAH HAKIM