عرض مشاركة واحدة
  #1  
قديم 12-08-2011, 09:11 AM
dragonmhmd dragonmhmd غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب
هواياتي: كرة القدم
 
تاريخ التسجيل: Aug 2010
الموقع: الشرقية
المشاركات: 20
dragonmhmd is on a distinguished road
افتراضي حل جميع مشاكل العربية

بسم الله الرحمن الرحيم
دة تكملة الموضوع اللي فات (موسوعة مشاكل في عربية واحدة) الحمد لله رحت للميكانيكي في الزقازيق اشتغل في العربية 3 ساعات اقولكم عمل ايه .
الاول فك وش التاكيهات وسحب شوية بنزين من التنك ونضف بيهم التاكيهات وجبت 2 جوان فل ب8 جنية(العربية كامتين )وركبهم وقفل كلة تمام.
ثانيا غيرت بوجيهات جبت نوع اسمة ngk ياباني ب37 جنية .
ثالثا قلتله صفيحة البنزين بتعمل 140 كيلو فغيرلي بك السلانسية كان حجمة 50 جبت 40 جبته ب15جنية وكان في المصري ب5 جنية مجبتوش قلي ههيظبط استهلاك البنزين ومفكش الكربيراتير خالص فك الطقيه بس وبص علي البابين وبس .
رابعا فك الاسبيراتير ونضفة ومغيرتش الابلاتين ولا الكوندنسر.
خامسا غيرلي وير البرياج لانه كان ...... مش فاكر الصراحة من حلاوة الجديد نساني القديم بس كان تقريبا تقيل جدا الحمد لله مفيش حاجه في الاسطوانه ولا الديسك ........ نسيت اقلكوا وير الدبرياج ب 30 جنية بتاع فيات 131 .
سادسا خد مني في الليله دة كلها 30 جنية المهم صرفت تقريبا 120 جنيه .
نيجي للمهم العربية دلوقتي ملهاش صوت خالص مبسمعش من الكبوت الا صوت مروحة الريداتير ......العربية بقت بتفرك ع الاسفلت وبتجيب 100 كيلو في اقل من مسافة كيلو متر واحد وكأني راكب عربية تانية ...وبتدور قبل ما الف المفتاح والحمد لله المهم كل المشاكل اتحلت حتي السخونية قلت ... وتقبلوا مروري وتحياتي وكل عام وانتم بخير وان شاء الله يوم السبت اقلكم عملت ايه مع العفشجي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته





رد مع اقتباس