قديم 30-07-2011, 01:06 AM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربتى مع النيتروجين بعربيتى الجاك B15

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osa92003 مشاهدة المشاركة

ربنا يسترها معاك ياستاذ aymen law بس انا ليا استفسار هو ينفع اقفضل على التانى لحد 80 ؟؟ انا معايا اسبرنزا التانى عند 60 بيكون الصوت عالى ؟؟
منحرمش منك ومن ذوقك واشكرك على مشاركتك,بلنسبة لموضوع ال80 ده عملته مرتين لأنى لقيت الأخ المعاه السيراتو بيشد معايا وأنا مكنتش واخد بالى فى الأول ولكنى وجدت ابنى بيقولى الراجل بناع العربية الكيا بيبص علينا وبيضحك انه يعنى سبقنا,المهم مردتش ازعل ابنى وأستعيلت زيه وقلت لما اجرب ولقيته كل لما اشد معاه القيه بيفتح اكثر ففهمت انه واخد باله مننا فقررت انى اشد بطريقتى بتاعت زمان لما كان معايا الألفا روميو,فقلت فى نفسى لما اجرب وأقرص على الثانى واحاول اوصله لأقصى حد اشعر انا به إنه حد أقصى فوجدت ان ال80 هو الحد اأقصى فى الجاك وهذا من خلال صوت العربية وزنة الفتيس,وقد كان ووجدت الأخ بتاع السيراتو مش قادر يسد يمكن يكون هو مش متمكن او العربية اوتوماتيك وبلتالى التجميع بيكون وحده وحده,ولكن مينفعش انك تمشى على 80 وانت على الثانى أكثر من مجرد نقله للثالث وتكون بسرعة يعنى الموضوع ميخدش فنتوثانية,لأنك فى خلال ثنية بتكون على الخامس وبتشد بأسرع ماعندك,يعنى الغيارات بتتوالى بشكل سريع جداً,وكأنك داخل سباق بلفعل,وطبعاً منصحش بلموضوع ده عمال على بطال هى بتبقى لحظه شوشو بيكون فيها شايف شغله شوية وربنا يكفينا شر الطريق لأنى لسه واصل من ثلاثة ساعات من رأس البر والمسافة من راس البر الى بورسعيد حوالى 60 كيلو المهم خرجت من رأس البر الساعة الثامنة والنصف كنت فى بورسعيد حوالى الساعة التاسعة إلا عشرة دقائق وكنت ماشى على 170 يعنى مفيش فايده بعد مقلت فى نفسى إنى مش هجرى اجد ان العربية بتسرقنى والموضوع بقى جنان السرعة وربنا يهدينى لأنى من زمان معملتش كده مش عارف ليه طلبة الجنان ده ,المهم ارجوا انك متقرص على الثانى بصفة مستمرة وكمان مطوعش ننفسك وتجرى على سرعات عالية ولونى مش عارف انا هبطل الموضوع ده ولا لاء,على فكرة لما كان معايا النوبيرا الأوتوماتيك مكنتش اقدر اعمل كده لأنها مكنتش بطوعنى يعنى بشعر انها مبتسدش زى المنيوال,مش بتكلم عن النوبيرا كسيارة ولكن بتكلم عن فرق المانيول والأوتوماتيك فى التسارع عموماً ,وربنا يسلم طرقنا جميعاً,ورمضان كريم...

التعديل الأخير تم بواسطة aymanlaw ; 30-07-2011 الساعة 01:27 AM