قديم 21-05-2011, 05:37 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العريبه ضعيفه فى السحب

مممممممممم موضوعك صعب

بص اولاً السحب حاجة والسرعة القصوى حاجة تانية اعتقد كلامك عن السرعة القصوى وانها مبتعديش 160 مش السحب

طيب انت ازاى بتجمع ال 160 دول يعنى بتنقل الغيارات على كام ؟؟
علشان انت لو عايز تجمع سرعة عاليه هتحتاج تحرق على الغيارات شوية وخاصة الرابع ومتجيبش الخامس ده الا قبل ما تخش فى الرد زون

طبعاً اتجاه الهواء ومقاس الكاوتش ورسمته وحاجات كتير ممكن تكون تافهه بس تأثر فى انك تجمع السرعة القصوى

انا لو المشكلة فى السحب ( التسارع) فديه ممكن الاسطوانة والديسك يكونو السبب طالماً انت راجعت على الكهرباء ومنظومة الاشتعال والحقن

حاجة اخيرة

متستخدمش منظف الرشاشات بكثره . وتستخدمة حسب التعليمات المحددة ... وبعد استخدامة تغير فلتر البنزين لان الرواسب اللى هيلمها هتتجمل فى فلتر البنزين

انا عادة قبل تغيير الزيت بجيب المنظف احطه مع التفويلة واجرى واحرق بيه وارجع اسقط الزيت وفلاتر زيت وبنزين
كمان الاضافات بتاعة التنظيف ديه عن تجربه بحس انها بتكتم المكنه طول ما هى فى البنزين

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش