قديم 16-05-2011, 04:15 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اذا اردت ان تعرف على اى سياره ممكن تركب موتور تمبرا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Haytham4ever مشاهدة المشاركة

طيب معلش انا عندي استفسار على حاجات جوه الموتور
انا لاقيت ان في شباب بره بيعدلوا في الموتور يخلوه 1500 بانهم يطولوا الستروك - او المشوار - بتاع البستم
بانهم بيستخدموا كرنك باع ريجاتا 1500 و معاه اما بيلات قصيرة او بساتم قصيرة و دول مش بينزلوا في اي عربية ستاندر انما بيبيعها شركات للتعديل
عندك فكره عن الموضوع ده
ممكن الاقي البيل او البستم القصير ده ... و مع كرنك ريجاتا هيبقى الموتور 1500

سؤال تاني البساتم اللي بقبة دي .. متوفره عندك ؟؟ و سعرها كام ؟؟
آخر سؤال .. في الريتمو و الريجاتا تقريبا في دعامة كده ماسكة صدر العربية مع الشاسيه حولين بارات الدريكسيون ممكن الاقيها بتتباع اركبها للـ28
و جزاك الله خيرا
اخى العزيز هناك طريقه اسهل وهى احضار نصف موتور ريجاتا 1500 سى سى وسعره لا يتدعدى 600 جنيه وقم بعد ذلك بتقفيل باقى الموتور والله يوفقق .

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431