قديم 19-04-2011, 05:49 PM
الصورة الرمزية pointer
pointer pointer غير متواجد حالياً

مشرف فولكس و رينو
هواياتي: كتير اوي

pointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا محتار جدا ومحتاج رد ضرورى من خبير - اشترى بيجو 305 ولا لأ ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sasa76216 مشاهدة المشاركة

اخى العزيز البيجو ال305 نوعين نوع بيقولو عليه3مسمار وده بلاش منه لان قطع غياره بالنسبه للعفشه غالييه ونادره جدا والنوع التانى 4 مسمار وبيتقال عليه طيارهلان الصالون بتاعه تقريبا شبه البيحوال505 وده نوع جيد وفى رايى الخاص افضل من المازدا 323 والفيات 128 والصالون اكبر واشيك من ال131 والعافشه بتاعته طبق الاصل عفشة البيجو405 برستيج وممكن تركب نفس الموتور مغ تعديل بسيط بتزود قاعدة للفتيس لان ال305 الفتيس فى قلب الماكينه يعنى زيت الفتيس هو نفسه زيت الموتور وده السبب الرائيسى فى تلف السلاميه الخاصه بالموتور لان الزيت بيتحرق بسرعه وديما محتاجه ان الزيت ميطولش فى المده بتاعت الغيار (ميعديش الالف خالص)وياريت يكون زيت خاص للديزل علشان يتحمل الحر انا انا يتكام عن العلب
والعلب دي اللي فيها البطاحاط بتاعه الاره ويحافظ على الموتور - وربنا يوفقك وتكون العربيه سليمه ومش متهانه لانها لما بتكون عربيه سليمه ونضيفه ما شاء الله عليها هتبصتك بجد وربنا يوفقك للى فى الخير (بالنسبه لموضوع 3مسمار و4مسمار ده عدد مسامير الطنبوره بتاعت العربيه ) وارجو ان اكون قدرت اوضح لحظرتك الموضوع شكرا
لا
انا اقصد العلب بتاعه البطاحات ما جبتش سيره الطنابير خالص

اكتب ان شاء ولا تكتب انشاء , بارك فيكم

teto2005 سابقاً
اعتزار عن التاخير في الرد و المتابعه
ادعوا لوالدتي بالرحمه و لوالدي بالشفاء