الموضوع: نيسان كشكاي
قديم 26-03-2011, 12:18 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي نيسان كشكاي

بسم الله الرحمن الرحيم
قبل ما أكتب أقول أي حاجة نترحم على الفقيد أ.خالد خليفة فقيد قسم النيسان والمنتدى كله رحمه الله.

ثانيا محتاج مساعدة الأعضاء الكرام في موضوع مهم بالنسبالي على الأقل:
أنا بفكر في عربية جديدة وهرتب إحتياجاتي حسب الأهمية:
1- عربية واسعة وعائلية.
2- كبيرة ومحبذ تكون دفع رباعي أو على الأقل تكون دفع ثمائي بس ماتكونشي تقيلة على ماتورها.
3- أنا بحب السفر والرحلات لمسافات طويلة ياعني ساعات ىخد العائلة ونسافر لمجرد السفر.
4- يكفي إني الوكيل يكون موجود في مصر ومنتشر لأني مش بحب أعمل أي حاجة في العربية برا التوكيل.
5- المدى الي محدده لسعر العربية من ميت ألف إلى مئتين ألف وممكن نوصل مع بعض لحد 250 ماشي مش هزعلكوا, عايز أعرف إيه الي من العربيات دي سعره يناسب الشريحة دي.
أمامي عدد من الإختيارات بس مش عارف أرتبهم أو مش عارف مين فيهم الأنسب (نيسان كشكاي, تيوتا أفانزا, كيا سبورتاج, دايهاتسو تيريوس, إسبرانزا تيجو, ماهيندارا إسكوربيو, سانج يونج موسو, فولكس واجن تيجوان, رينو داستر, تيوتا راف فور,....) لو حد عنده إقتراحات تانية ياريت يفيدني.
أنا مش عايش في مصر علشان كدة مش عارف لا أسعار ولا مواصفات العربيات في السوق المصري ومش عارف أحدد.
عاجبني قوي شكل الفولكس والكشكاي وحاسس إني الداستر عربية قوية حد يقدر ينصحني بإيه المناسب وإلي موجود في مصر منه مواصفاته إيه وسعره كام.
أرجوا المساعدة لأني فعلا مش عارف حاجة خالص في سوق العربيات في مصر وكل تجربتي معاه سابقا كانت نيسان صني.