قديم 11-03-2011, 08:18 AM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute
افتراضي رد: 3 أوجه لحقيقة سوق السيارات بعد رفع ''هيونداى وكيا'' أسعارهما

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

انا اسف جدا بس السوق المصرى وخصوصا عملائة انا مش فاهم ازاى بتاخذوا هدف الشراء كل العالم بيتجهة نحو صانعيين اخريين او وكلاء اخرين او بيحصل ركود وديما التوكيل هو اللى يخسر لانه فى كل الاحوال الوقت بيمر والعربية موديلها ممكن يعدى او يقترب من الحد السنة
مش فاهم لية الناس هنا بتتساهل فى حقوقها خصوصا ان مطلب شراء سيارة ليس بالامر السهل ولا البسيط وفى نفس الوقت لو اتأجل او اتلغى مش نهاية الدنيا يا جماعة انا بقول مش لازم نقاطع التجار الجشعيين لا احنا لازم نعاقبهم وبالتالى حتظهر المنافسة وماركات وانواع جديدة وموردين ووكلاء جدد وطرق جديدة للتسويق وكلها تصب فى صالح المستهلك لو تشوفوا طرق تسويق السيارات بالخليج مثلا والمزايا حاجات مشجعة رغم ان برضة فى جشع بس على الاقل فى منافسة بين الشركات فى طرق التسويق لكن هنا الوكلاء مطميين يارب السوق يتفتح كمان على استيراد السيارات الاستعمال النظيف والخفيف المشروط بسنتين والله حنجيب عربيات افضل وانضف من السيارات الزيرو بتاعة مصر
شكرا ليك يا باشا

كريم على