الموضوع: كلمتين وبس
قديم 25-11-2010, 02:01 AM
EgyZizo EgyZizo غير متواجد حالياً

EgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant future
افتراضي رد: كلمتين وبس

يا باشمهندس سمير .. كتر ألف خيرك على المعلومات الهايلة دى ..

بس بهذه المناسبة ، أحب احكى لك عن حاجة لاحظتها فى عربيتى الـ 128 ..
أنا ليا فترة ماشى بالنصيحة بتاعة حضرتك وفعلاً لاقيها مفيدة جداً خصوصاً فى الشتا الصبح بتبقى الدوارة أسهل كتير وأنا دايس دبرياش ..

بس مؤخراً العكس بالظبط حصل معايا وده أنا مستغرب له جداً ..
العربية تدور كويس بدون دبرياش ، ولو دست دبرياش وحاولت أدور ألاقي المارش يعتل وتدور بصعوبة.

الموضوع ده ليه حوالى من شهر إلى شهرين .. مع ملاحظة إنى العربية كانت ضاربة جوان وش السلندر ولم أكتشفه غير لما العربية بقت مدربكة فى المشى وبقت تبطل منى وبقت الميه أول ما أحظها فى الرادياتير تتشفط ، فالميكانيكى لما شاف مقاس الزيت لقاه طحينة ، فقال لى ده جوان وحل وش السلندر وحط شوية لحامات علشان كان فيه بارومة فى وش السلندر وعمل جوان جديد.

بس الحكاية دى مازالت مستمرة.

فمش عارف هل فيه علاقة ، ولو مافيش ، ايه اللى يخللى العربية تعتل وتعاكس فى الدوارة مع دوسة الدبرياش مع ان المفروض العكس هو اللى يحصل؟