قديم 22-11-2010, 04:42 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بشرى لرغايين المنتدى .. افتتاح مقهى (مصر موتورز) لصاحبه المعلم حسام البورسعيدى ...

بالحق يا ابو عمر ...

كان جه فى دماغى موضوع كده بقالى فترة عاوز اقولك عليه ...

معظم الحكايات فى ادب الرحلات كانت عن السكة الحديد ومغامراتك فيها ..

بس عمرك ما قلتلنا حاجة عن انواع القطارات ..

وبما انى عمرى ما ركبت قطر (اوعى حد يتريق احسن ادفعكوا تمن المشاريب) .. فمعلوماتى عنها ضعيفة جدا ..

وكونى عمرى ما ركبت قطر ده ليه اسبابه .. ان مثلا فى بورسعيد رحلات القطارات قليلة ومواعيدها غير مناسبة وبيكون اسهل ركوب السوبر جيت ..

فكنا عاوزينك يا كبير بحكم خبرتك الطويلة فى السكة الحديد والقطارات تكلمنا اكتر عنها ..

يعنى مثلا حضرتك فى حكاياتك كنت بتقول الاسبانى والفرنساوى وغيره .. ايه بقى الفرق بينهم ..

وكمان انا اسمع ان فيه قطارات بتمشى بالفحم (اعتقد البخارية) وقطارات بالديزل و..و ..

ياريت بقى يا كبير تشرحلنا الكلام ده ....

وصباحك فل يا سيد الكل .......

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ