قديم 23-10-2010, 12:19 PM
الصورة الرمزية mercedes
mercedes mercedes غير متواجد حالياً
من انا؟: عاملنى الله بفضله, لكننى بارزته بالمعاصى
التخصص العملى: Vasc-man
هواياتي: المشى

mercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to behold
نقاش رد: قطع غيار جديدة لجولف 2

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

البساتم الماهيلي كانت فعلا انضف بستم تجيبه
لكن دلوقتي بقي قليل و غالي اوي و المعظم بيجيب تايلاندي

مرسيدس : علشان تعمل عمره للموتور لازم تفكه الاول و تجيب بستم علي حسب الكرنك لما يتخرط
لانك انت عندك في الكرنك اربع خرطات 010 و 020 و 030 و 060
لو حتجيب بساتم ستاندر يبقي لازم تغير الكرنك هو كمان بكرنك جديد زيرو

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أنا بصراحة مافهمش فى المواضيع دى خالص , أنا والدى -الله يرحمه- كان عمل للعربية عمرة سنة 1994 و من ساعتها ماعملتش فيها حاجة .

اللى أنا أعرفه أن كان فيه بساتم فرنساوى و تقريبا تركى و الناس طبعا بتفضل الفرنساوى لأنه احسن بس طبعا أغلى , فلو كان البساتم الMAHLE لسه بتتعمل للعربيات البيجو ال505 الموديل القديم , و هى أفضل من الفرنساوى , يبقى أحسن , مش كده و لا ايه؟؟؟

المهم,اللى أنا فهمته دلوقتى من كلامك يا باشا, أنى أفك المكنة الأول و بعدين أروح أجيب البساتم و الحاجات بتاعتها, بس معنى كده , أنى ممكن أقعد مدة , المكنة مفكوكة عند الميكانيكى لحد ماجيب حاجتها و ان بصراحة عاوز أول مابدأ فى العمرة دى , أنجز الحوار كله فى أسبوعين بالكتير ؟؟؟

طاب و لو احتجت أنى اغير عمود الكرنك , الجديد أخباره ايه من حيث الجودة و بكام تقريبا؟؟؟؟

ممكن تشرحلى ايه معنى الأربع خرطات دول لأنى بصراحة مش فاهمهم خاااااااااااالص .

شكرا و جزاك الله كل خير .

MERCEDES S350

MERCEDES E-class

بسم الله الرحمن الرحيم
عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا
صدق الله العظيم

التعديل الأخير تم بواسطة mercedes ; 23-10-2010 الساعة 12:25 PM