قديم 11-10-2010, 11:22 PM
الصورة الرمزية فادي مكرم
فادي مكرم فادي مكرم غير متواجد حالياً
من انا؟: Fady Makram
التخصص العملى: Mechatronics Engineering
هواياتي: Mechanics , Robotics

فادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار ما بين 128 ولا مازدا 323

وصدق اللي قال المازدا فاسدة
اولا المقولة دى طلعت على مازدا 626 و 929 عشان المكنة كبيرة 2000 cc و ملقتش قبول كبيير
اما 323 مو 82 كان الجيش منزلها ومنتشرة جدا هنا ف اسكندرية و قطع غيارها متوفرة ومش شايف انها غالية ولا حاجة ,,,, قارن بين الفانوس اللي لل128 و اللي للمازدا هتلاقي فرق كبييير وهتلاقى الاصلى كمان

انا معايا 323 مو 88 ,,,, اولا اوسع جدا ممكن تشيل 4 ورا بس يكونوا رفيعييين هههه و شنطة مفيش كدة و طبعا مش هقولك على ال 128 لما تركب و لو رجعت ضهر الكرسي ورا حبة وجيت تسند دراعك ع الشباك هتلاقى الشباك قدام و المازدا 1300 Cc ومش بتاكل بنزين و زى ما معروف عن اليابانى حمااااااااااااااااااااااا اال آسية , لمدة شهر كل يوم مشوار 200 كيلو وتمشى على 110 , 120 , 130 بعد كدة بتتهز عندى قواعد موتور متاخدش ف بالك بس هى بتجييب اكتر وشش و السحب بردة جيد , ال 128 عمرها ما هتجييبك ع الطريق السريع و لو 128 قربت منك هتلاقيها متظبطة يا هتسمع احلى صوت مكنة عالية تحس انها بتموت

للعلم العربية خليجي , تكييف , معتقدش فى 128 بتكييف
موضوع ال4 نقلات هو مش فارق لان اول ما بتحط رابع بتجيب معاك من 60 وانت طالع ....
الثبات جيد جدا ف الغرز و الحركات " مرة فى المعمورة بجري و فوجئت بيير اخدت يمين شمال وكنت على 100 و عدت بسلام , ف المنحنيات جيد بس لو السرعة زيادة هتحس انها هتعوم

بس فى عيوب طبعا العربية اطول من 128 ف الاول لازم تاخد على ابعادها و بعد كدة عاادى
واطية شوية من قدام لو قابلك جبل هتحك فيه , انا رفعتها و كله تمام
مفيش عداد rpm
بس.... و بالتوفيق فى اي من الاختيارين

أسألكم الدعاء لوالدي بالرحمة

It's Nice to be Important but, It's More Important to be Nice