قديم 23-08-2010, 02:51 PM
د/محمد أبوزيد د/محمد أبوزيد غير متواجد حالياً

د/محمد أبوزيد is on a distinguished road
افتراضي رد: بالامانه اسبرانزا m11 ولا بيرليانس frv

يا جماعه أنا بحترم كل الكلام بس فى بعض الأراء جميله ومنطقيه وفى كلام كتييير غلط وكلام تانى مش مؤثر.أنا عندى FRV بقالى سنه ونص بظبط والله أنا هتكلم بمنتهى الأمانه مافيش عربيه مافهاش عيوب مثلا الكورولا الشكل الجديد بتنسحب من السوق عشان عيب فرامل وبنت خالى عملت حادثه بيها فعلا بسبب الفرامل وأهى الكورولا اليابانى بجلالت قدرها والسيراتو فيها عيوب.أنا مش هطول أنا صاحبى عنده إسبرانزا.وبركب عربيتى وبركب عربيته ومن المجمل العام البريليانس أحسن مش بكتير.بس للأسف عربيته بتبوظ لوحدها والله العظيم الكاست مطب باظ النور بتاع الفرامل علق كشاف خلفى شمال باظ.والمفاجئه موديل 2010 .عربيتى عملت حادسه أول ماجبتها بعدها بشهرين كده من قدام .أسعار قطع الغيار ف العادى جدا وأنا مجرب وشارى وجبتها مش من مصر من مكان إقامتى الفانوس الأمامى ب550 ج بس يعنى مش غاليه خالص وبالنسبه أنا والله إشتريت العربيه دى مخصوص عشان توكلها قوى يستحق الإحترام ومن الأخر أنا مش بقتنع بأى شخص يصلح عربيته ف التوكيل أى عربيه ف الدنيا تتصلح بره التوكيل وقطع اغيار موجوده جدا.العربيه حقيقى ف نظرى أحسن من الإسبرانزا و اللانوس ووالفرنا.بعدين من إلى قال سعر العربيه 80 أنا جيبها74 ألف موتور1600س س والعربيه كسحب جميله بشد بيها مع الفرنا والأنوس والانسر والأبترا بس بصراحه الأوبترا كانت بتكسب. والعربيه مابتسخنش خالص وتوفير البنزين بتعها تحفه رحت من ميت غمر لمدينت نصر رايح جاى ب25جنيه العربيه كعربيه كمضمون حلوه أنا كنت بحب الإسبرانزا بصراحه بس بعد ما صحبى جبه ماحبتها وبردو بقول بالنسبه لسعرها معقوله.وكنت بسأل انا سمعت إن جميع قطع غيار العفشه بتاعت بريليانس هى أوكتافيا A4 .ومن الأخر بجد إلى بيحدد عمر العربيه مدى إٍستخدامك ليها ومحافظتك عليها بس موضوع إن الحاجه تبوظ لوحدها دا غريب بجد