قديم 04-08-2010, 12:13 AM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أيهما أفضل MERCEDES C300أمBMW 320i ولماذا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fares515 مشاهدة المشاركة

تسلملي ياباشا على متابعتك ليا واهتمامك وبعد ردك ده انا حاسس اني بدأت أميل تاني للبي إم بسبب الإختلافات البسيطه بين البوديamg والعادي أنا كنت بحسبها اكتر من كده يعني فيه انسيابيه في الشكل اكتر وتغييرات جذريه مش مجرد حاجات عبيطه بس

... ايه رأيك في اني اجيب واحده c250عاديه خالص واستوردلها body kit من بره واركبه عليها انا شفت حاجات جامده وانا بقلب عالنت بس مش عارف الحاجات ده بتتباع جاهزه في مصر في توكيلات معينه ولابتستورد من بره عن طريق مكاتب استيراد اتفرج كده وقوللي ايه رأيك في الفكره وهل هي عمليه تنفع في مصر ولا هجيبها واقعد جنبها وملاقيش حد يركبها عدل أو أركبها وبعد سنة او اتنين الاقي ظهرتلي عيوب في تصنيعها وتبهت ويبقى شكلها وحش وأندم ؟ولو كانت هتأثر عالضمان ممكن الواحد يجيب موديل السنة اللى فاتت او اللى قبلها عشان يبقى ضرب عصفورين بحجر(قلل السعر وحصل على شكل جامد)
الbody kits ديه سعر أغلى واحد فيها 1900$ يعني تقريبا10500 مصري مش عارف عليها ضرايب ولا ايه نظامها
ياريت الأعضاء كلهم يقولولي ايه رأيهم في الفكره عمليه وكويسه وابقى بكده حصلت على ماركه فخمه واعطال قليله واعاده بيع مضمونه(اللى هي مميزات المرسيدس) وفي نفس الوقت شكل جامد جدا (اعتقد لايقل عن البي ام ان لم يكن يزيد) ولا هيا فكره مش عمليه وعيوبها أكتر من مميزاتها وبالتالي أصرف نظر عنها؟
بالعكس يا زعيم
ال AMG kit بتفرق في الشكل قوي و العربية شكلها بيبقي رياضي جدا و كفاية الجنط ال 18 بس هي يمكن الصور مش مبينة الكلام ده
كمان ال AMG بتنزل بشوية كماليات زيادة زي السقف البانوراما مثلا و ده مش هتلاقيه في العادية الا special order
طبعا موضوع انك تجيب الكت لوحدها مش بطال برضة بس شايفه وجع دماغ

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven