الموضوع: مشكلة التكيف !!
قديم 26-07-2010, 01:13 PM
TELEBK TELEBK غير متواجد حالياً
التخصص العملى: دكتور جامعي

TELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to beholdTELEBK is a splendid one to behold
افتراضي رد: مشكلة التكيف !!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال مشاهدة المشاركة

بالرغم ان التكييف عندى كويس جداا الا انى مش فاهم المشكله عندك فين...طب صاحبك الاولانى غيروله التكييف وطلع التوكيل كويس.....طب ليه صاحبك التانى مغيروش له التكييف او مصلحهوش ...وهو كل واحد تظهر عنده مشكله بسيطه يتشائم ويبيع عربيته ...طب ماهو ممكن يشترى عربيه تانيه ويظهر فيها مشكله هيتشائم برده ويبعها .....انا عايز اللى تظهر عنده مشكله ميسكتش ويستسلم ويروح التوكيل ويطالب بحقه ... العربيه لسه فى الضمان... ومتمشيش من هناك الا لما تتحل مشكلتك ....وانا شايف ان التوكيل متفاهم بدليل انهم غيروا لصاحبك التكييف وبلغوك تروح التوكيل الرئيسى فى طريق مصر اسكندريه...وطمنا عليك واحنا معاك لحد لما تتحل مشكلتك,,,
أنا متفق مع حضرتك يا دكتور كمال في الكلام إللي حضرتك قولته عن المطالبة بالحق من التوكيل ، وخصوصا إن التوكيلات بتكبر دماغها لو إللي إدامها مش فاهم أوي ومش حساس بالنسبة لمشكلة عربيته ، وبيحاولوا يقنعوه من خلال مهندسين التوكيل إن ده حاجة طبيعية علشان يمشي ويخلصوا ، بس المهم الواحد يكون لحوح وواثق من نفسه في الحوار مع التوكيل وأكيد هم علشان يحافظوا علي سمعتهم حيرضوه علشان القلق والشوشره .
وبعدين كل عربية وليها مشاكلها ومش معني إنها صيني تبقي وحشة ولا ياباني تبقي كويسة ، لأ كل عربية وليها مشاكلها وفي الآخر ديه حته حديدة يعني كل شئ وارد فيها .
وربنا يوفقك

د / خالد طلب